روابط عمومی‌ها «انسان‌محوری» را جایگزین «تأسیسات‌محوری» کنند

مدیرکل روابط عمومی وزرات نفت با تأکید بر اینکه یک کار قدرتمند و مؤثر بهتر از ۱۰۰ کار کم‌ارزش و ضعیف است، بیان کرد: روابط عمومی‌های صنعت نفت انسان‌محوری را جایگزین تأسیسات‌محوری کنند و تصویر واقعی از زحمات و خدمات مهندسان و متخصصان کشور و دشواری‌های توسعه صنعت نفت ارائه دهند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت اویک، علی فروزنده با حضور در دومین نشست روابط عمومی‌های گروه اویک که با حضور محمدجواد شمس، مدیرعامل این شرکت برگزار شد، تأکید کرد: باور داریم که با نقش مؤثر و تولیدات ماندگار روابط عمومی‌ها، می‌توانیم نقش مؤثری در انعکاس تصویر واقعی خدمات صورت‌گرفته در این صنعت داشته باشیم.

وی در این نشست صمیمانه به ماهیت فعالیت در مناطق عملیاتی و دورافتاده اشاره کرد و گفت: به‌خاطر ساختار کاری صنعت نفت، فعالیت‌های عملیاتی مردان پرتلاش این صنعت همواره از نگاه آحاد مردم دور بوده و همین موضوع منجر به پنهان ماندن پیچیدگی‌ها و دشواری‌های توسعه صنعت نفت نزد عموم و حتی در مواردی در میان تصمیم‌گیران شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه در صنعت نفت مشاغل و تخصص‌های خاص، پیچیده و خطرناکی وجود دارد که معمولاً نزد مردم ناشناخته است، مانند غواصی در عمق خلیج فارس برای انجام عملیات جوشکاری تصریح کرد: روابط عمومی می‌تواند با عبور از تأسیسات‌محوری، تلاش‌ها و کوشش فعالان این عرصه را که برای حفظ امنیت انرژی و اقتصادی کشور تلاش می‌کنند به تصویر بکشد.

فروزنده با اشاره به اینکه امروز بار اصلی اقتصاد کشور بر دوش صنعت نفت است، عنوان کرد: صنعت نفت کشور در پی خروج شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری خارجی از کشور، دشواری‌های تحریم و دسترسی نداشتن به کالا و تجهیزات، همچنان پرافتخار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: وقتی موضوع «آب مجازی» برای محصولات کشاورزی یا سایر تولیدات صنعتی مطرح می‌شود، باید انرژی مجازی نیز تعریف شود که برای تولید هر محصولی چه میزان انرژی صرف شده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت بهره‌گیری از ظرفیت صداوسیما، حمایت از تولیدات تصویری، تک‌نگاری، مستندسازی، روایت داستانی و دعوت از نویسندگان برای پرداختن به وجوه پنهان فعالیت در این صنعت را از جمله مهم‌ترین اقدام‌ها در این زمینه دانست.

روابط عمومی وظیفه هوشیار کردن سازمان را به‌عهده دارد

محمدجواد شمس، مدیرعامل گروه اویک در این نشست ضمن خیرمقدم به مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: شرکت اویک در نظر دارد عملکرد مناسبی در توسعه صنعت نفت کشور داشته باشد و لازمه این کار دریافت بازخورد فعالیت‌های صورت گرفته میان ذی‌نفعان و کارفرمایان است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی تأثیرگذار، وظیفه هوشمند و هوشیار کردن سازمان را به‌عهده دارد، افزود: روابط‌ عمومی می‌تواند در سایه برقراری ارتباط دوسویه سبب تقویت ارتباطات درون و برون‌سازمانی شود.

مدیرعامل گروه اویک با تأکید بر تقویت حاکمیت شرکتی در گروه اویک خواستار یکپارچگی روابط عمومی‌های گروه در استراتژی‌ها و خط‌مشی‌ها شد و  تصریح کرد: همه در یک قایق هستیم و باید همسو با منافع مشترک حرکت کنیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد مصداق فرمایش «یدالله مع الجماعه» اتفاق‌های بزرگی رقم می‌خورد.

روابط عمومی شریک استراتژیک سازمان است

حسین قوامی، مدیر روابط عمومی اویک نیز در این نشست روابط عمومی را شریک استراتژیک سازمان دانست و گفت: باید نگاه کلیشه‌ای و رویدادمحور را فراموش کنیم و به سمت نگاه راهبردی و تحلیلی پیش رویم. اگر چنین اتفاقی بیفتد روابط عمومی می‌تواند در موفقیت سازمان سهیم شود.

وی از «اطلاع‌رسانی پویا»، «هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های گروه»، «ایجاد هم‌افزایی» و «ارتقای تعاملات» به‌عنوان مهم‌ترین برنامه‌های روابط عمومی گروه اویک یاد کرد.

در پایان این نشست سه ساعته، حاضران نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح کردند و در رابطه با راهکارهای مؤثر فعالیت‌های عملیاتی و اجرایی بحث و بررسی شد.

کد خبر 459533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =