تلاش کارکنان صنعت نفت باید به‌ نحو مطلوب در رسانه‌ها روایت شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت تأکید کرد: رسانه‌ها رسالت دارند به روند اجرای پروژه‌ها، محدودیت‌های پیش‌رو، تلاش و زحمات گازرسانی و تأثیر آن بر رفاه استان و اشتغال‌زایی و ارزش آن برای اقتصاد کشور بپردازند.

به گزارش خبرنگار شانا، علی فروزنده صبح امروز (چهارشنبه، ۲۹ شهریورماه) در نشست رؤسای روابط عمومی‌های صنعت گاز در محل ستاد شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران مهم‌ترین لبه‌ درگیری صنعت نفت با مردم است و این سبب می‌شود درک کارکنان شرکت ملی گاز از جامعه واقع‌بینانه باشد.

وی تصریح کرد: صنعت نفت و گاز مهم‌ترین دارایی‌های ملی ایران شناخته می‌شود و بخش عمده درآمدهای ارزی کشور از این صنعت است و بخش عظیمی از صنایع کشور به برکت این انرژی ارزان در بازارهای جهانی رقابت‌پذیر است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: افزون‌ بر آن صنعت نفت بزرگ‌ترین بازار محصولات و تجهیزات صنعتی کشور به‌شمار می‌آید و بعضی از برآوردها نشان می‌دهد سالانه ۶ میلیارد دلار سفارش‌گذاری در صنعت نفت و گاز  کشور انجام می‌شود و رشد و حرکت صنعت گاز به رشد صنعتی کشور منجر می‌شود.

فروزنده با اشاره به گازرسانی به دورافتاده‌ترین نقاط کشور گفت: این اتفاق خدمتی بی‌نظیر است و ایران دومین دارنده منابع گاز، سومین تولیدکننده و چهارمین مصرف‌کننده گاز در جهان به‌شمار می‌آید.

وی گفت: تصویر جامعه از صنعت نفت با واقعیت آن تفاوت بسیاری دارد و یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی اصلاح این تصویر اشتباه است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار عالی و جذابی در صنعت گاز وجود دارد، تصریح کرد: کشف استعدادها بسیار اهمیت دارد، تأثیر این استعداد و ظرفیت‌ها در ابتکارهایی که از سوی همکاران ارائه شده، نمایان است. سازماندهی استعدادها و اتفاقات و اقدامات انجام شده راهبردی ملی است که در روابط عمومی شرکت ملی گاز پیاده‌سازی شده است.

فروزنده ضمن تشکر از اصحاب رسانه صنعت نفت گفت: روابط عمومی صنعت نفت، مسئولیت بسیار سنگینی را به‌عهده دارد و باید تصویر درستی از زحمات و تلاش‌های کارکنان این صنعت برای مردم به نمایش بگذارد.

وی افزود: این نشست طوفان فکری غیرمستقیم برای یافتن روش‌های نو به‌منظور روایت است و لازمه نخست این روایت داشتن ذهنیت کامل از موضوع و توسعه آن است تا سرانجام در اختیار ذی‌نفعان قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار کرد: روابط عمومی تنظیم‌کننده رابطه همه ذی‌نفعان سازمان با خود سازمان است که از کارکنان خود تا جوامع محلی و ملی را در برمی‌گیرد و این اقدام‌ها سبب می‌شود شرکت ملی گاز ایران به‌عنوان رهبر در جامعه محلی ایفای نقش کند.

کد خبر 630409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =