تعمیرات اساسی ۴ واحد عملیاتی پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد

عملیات اجرایی تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلأ، گاز مایع و تصفیه آب‌های ترش و مراکس پالایشگاه بندرعباس با تکیه بر توان متخصصان این پالایشگاه آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت بندرعباس، اجرای تعمیرات اساسی مطابق برنامه تدوین‌شده از قبل و بر اساس هماهنگی‌ با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و کسب مجوزهای لازم برای بازه‌ای ۳۵ روزه برنامه‌ریزی و از اول آبان امسال آغاز شد.

محمود ذاکری، معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس در این باره گفت: با وجود تراکم و حجم فوق‌العاده سنگین کار و گستردگی عرصه پرمخاطره عملیات تعمیرات اساسی، تمهیدات لازم و سازوکار مناسب با بهره‌گیری و استفاده از همه امکانات برای این تعمیرات برنامه‌ریزی شده است تا این عملیات با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای تعمیراتی و رعایت الزام‌های ایمنی انجام شود.

وی افزود: هدف اصلی از انجام این تعمیرات اساسی، آماده‌سازی واحدهای عملیاتی موردنظر برای ادامه کارکرد مستمر و شبانه‌روزی برای یک دوره فعالیت دیگر و تولید و تأمین فرآورده‌های نفتی با کیفیت مناسب است.

معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در تعمیرات اساسی واحدهای تقطیر در جو و خلأ، گاز مایع، تصفیه آب‌های ترش و مراکس پالایشگاه بندرعباس، تمامی ظروف و برج‌ها، مُبدل‌ها، فن‌های هوایی، کولرهای آبی، خطوط لوله، پمپ‌ها و کمپرسورها، سیستم‌های برقی و ابزار دقیق، ایستگاه‌های کنترل برق و سیستم فِلِر بررسی و ارزیابی می‌شوند و تعمیرات مورد نیاز روی آنها انجام می‌شود.

ذاکری با اشاره به دقت و حساسیت در اجرای تعمیرات اساسی افزود: به‌منظور اجرای این تعمیرات اساسی تمامی برنامه‌ریزی فرآیندی و اجرایی تهیه کالاها، اجناس، تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز تعمیرات انجام شده است.

وی با اشاره به انجام کار در دو شیفت به‌صورت شبانه‌روزی به‌منظور حداکثر بهره‌گیری بهینه و مطلوب از اوقات شبانه‌روز و بهره‌وری بیشتر گفت: در اجرای این تعمیرات اساسی از خدمات ۱۴۹۳ نفر نیروی بیرون از شرکت و ۱۲۰۰ نفر از نیروهای داخلی شرکت و در مجموع ۲۶۹۳ نفر نیروی اجرایی استفاده می‌شود.

معاون تولید شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: به‌منظور حفظ سلامت نیروی انسانی در این تعمیرات اساسی، افزون بر معاینه سلامت نیروهایی که از بیرون پالایشگاه جذب می‌شوند، همه نیروهایی که در تعمیرات حضور دارند باید هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.

کد خبر 323074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =