بومی‌سازی ۶۹۰۰ قطعه پالایشگاهی در پالایشگاه نفت بندرعباس

معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: تاکنون در این شرکت ۶۹۰۰ قطعه از طریق مهندسی معکوس، داخلی‌سازی و فناوری آن بومی‌سازی شده است.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت بندرعباس، فردین بهرام‌پور در بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان و عضو پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از پالایشگاه نفت بندرعباس افزود: حمایت از ساخت داخل و تولیدکنندگان داخلی به‌منظور کمک به استمرار تولید، از سیاست‌های پالایشگاه نفت بندرعباس است.

وی اظهار کرد: سالانه حدود ۱۵۰ قطعه به روش مهندسی معکوس در شرکت پالایش نفت بندرعباس با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی بومی‌سازی می‌شود.

عبدالرضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اقدام‌های پالایشگاه نفت بندرعباس در حوزه پژوهش و اعتماد به شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی قابل توجه است.

وی با بیان اینکه هدف از این بازدید آشنایی با اقدام‌های فناورانه و ظرفیت‌های این بخش در شرکت پالایش نفت بندرعباس است، افزود: شرکت‌های فعال در پارک علم و فناوری شرکت‌های تولیدی توانمندی هستند که افزایش ارتباط آنها با صنایع از جمله شرکت‌های نفتی می‌تواند در تأمین کالا و قطعات مورد نیاز همچنین جلوگیری از وابستگی به خارج از کشور بسیار مؤثر باشد.

شرکت‌های دانش‌بنیان و عضو پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور در پالایشگاه نفت بندرعباس از واحدهای عملیاتی، کارگاه‌ها و بخش‌های پژوهشی بازدید کردند.

کد خبر 450383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =