وزارت نفت در میان وزارتخانه‌ها نخستین میزبان رئیس‌جمهوری شد/ تشکر رئیسی از تلاش‌ها برای رفع اختلال سامانه سوخت

رئیس‌جمهوری برای بررسی وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت به‌طور سرزده در وزارت نفت حضور یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی، ظهر امروز (چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه) برای بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت، در وزارت نفت حضور یافت.

وی در این بازدید با بیان اینکه وزارت نفت برای حل مشکل پیش آمده کار بزرگی انجام داده است، بیان کرد: در مسیر، وضع جایگاه‌های عرضه را بررسی کردم که خوشبختانه شرایط مساعد بود و سوخت‌گیری در جریان است.

رئیس‌جمهوری افزود: لازم است همه دستگاه‌ها در مقابل حمله‌های احتمالی دشمن آمادگی داشته باشند، از وزیر نفت و مجموعه کارکنان وزارت نفت برای سرعت عمل در فعال‌سازی جایگاه‌ها تشکر می‌کنم.

رئیسی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی  پایدار به مردم سامانه‌های خود را ایمن‌سازی کنند، همچنین از مردم نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی گفت: همکاری و اعتماد مردم در این حمله سایبری بسیار مهم بود، این سرمایه بزرگی برای کشور است. این موضوع می‌توانست به بحرانی برای کشور تبدیل شود، ما به این سرمایه برای پیشبرد اهداف دولت نیازمندیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: وزارت نفت از زمان وقوع حادثه تمامی تلاش خود را انجام داد و کارشناسان این وزارتخانه وارد عمل شدند و از همه ظرفیت‌ها استفاده کردند تا شرایط به حالت عادی بازگردد. من از همه این کارشناسان فنی تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیسی ادامه داد: حمله‌های سایبری نه نخستین‌بار است که انجام می‌شود و نه آخرین بار آن خواهد بود، بنابراین به‌طور حتم باید در این قضیه پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم و ابزارهای مناسبی در نظر بگیریم تا بتوانیم از سازوکارهای توزیع سوخت در کشور صیانت لازم را انجام دهیم، همه دستگاه‌های کشور باید در مقابل حمله‌های سایبری پیشگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی گفت: دشمن به‌دنبال آن است که در کشور فتنه‌ای ایجاد کند و دنبال آن است مردم را به‌نحوی ناراحت کند، اما هوشمندی و بصیرت مردم و حرکت بسیار هوشمندانه آنها سبب می‌شود دشمن به اهداف و توطئه‌های خود نرسد.

رئیس‌جمهوری همچنین اظهار کرد: آمدن من به وزارت نفت چند دلیل داشت، نخست عرض خسته نباشید به وزیر و همکارانشان در همه کشور بود، دوم لزوم هوشیاری و آمادگی برای حملات احتمالی که نه فقط در وزارت نفت بلکه در وزارت‌خانه‌ها و سیستم‌های دیگر هم باید وجود داشته باشد.

رئیسی با تأکید بر اینکه همه سازمان‌ها باید در زمینه ایمن‌سازی سامانه‌های خود فعالیت کنند، گفت: ایمن‌سازی سیستم‌ها از ضرورت‌هایی است که امروز همه باید در این باره کار کنند تا در مقابل حمله‌های احتمالی دشمن، زندگی مردم دچار کوچک‌ترین مشکل و اخلالی نشود. این از وظایف جدی همه دستگاه‌ها به‌ویژه وزارت نفت است.

وی اظهار کرد: حمله‌های احتمالی سایبری ممکن است بعد از این نیز رخ دهد، از این رو ایمن‌سازی در مقابل این حمله‌های احتمالی، ما را مصون خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری و وزیر نفت در پایان به دلیل اطلاع‌رسانی به‌موقع در این زمینه از اصحاب رسانه قدردانی کردند.

کد خبر 323165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =