آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی شماره ۲ پالایشگاه اصفهان

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت اصفهان از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی شماره ۲ این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، علیرضا قزوینی‌زاده با اعلام خبر آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی شماره ۲، پالایشگاه اصفهان گفت: این عملیات بر پایه پیش‌بینی‌های انجام‌شده ۲۵ روز به طول می‌انجامد.

وی افزود: تلاش ما این است که با بسیج سرمایه انسانی و امکانات سیستمی مدت زمان این عملیات را کاهش و بهره‌وری پالایشگاه نفت اصفهان را افزایش دهیم.

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه نفت اصفهان با بیان اینکه انجام این تعمیرات با توان ۷۰۰ نیروی رسمی و ۷۵۰ نیروی پیمانکاری مجرب انجام می‌شود، گفت: واحد «تبدیل کاتالیستی» یا «کاتالیتیک ریفرمر» واحدی است که ضمن تولید گاز هیدروژن و گاز مایع، محصول نهایی یعنی بنزین مرغوب با درجه اکتان (آرام‌سوزی) بالا برای موتورهای بنزینی تولید می‌کند.

قزوینی‌زاده ادامه داد: حین انجام تعمیرات اساسی واحدهای یادشده چند پروژه تعریف شده که تعویض کامل تیوب‌های کوره  شماره H-252 و ترمیم و عایق‌کاری دودکش‌های کوره‌های واحد یادشده مهم‌ترین آنهاست، البته تاکنون ۱۵ فقره کار مهندسی هم پیش‌بینی شده که احتمالاً این مقدار، در طول تعمیرات اساسی افزایش خواهد داشت.

شرکت پالایش نفت اصفهان با دریافت به‌طور میانگین  ۳۷۵ هزار بشکه در روز، خوراک نفت خام، حدود ۲۲ درصد از سوخت مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

کد خبر 323193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =