واکنش سریع دستگاه‌ها در حمله سایبری به سامانه سوخت مانع آسیب‌های گسترده شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: واکنش سریع دستگاه‌ها در حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت مانع آسیب‌های گسترده شد، اما اجماع نظری درباره علت ایجاد این خرابکاری وجود ندارد، از این رو بررسی‌ها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمود عباس‌زاده مشکینی، با اشاره به نشست عصر دیروز یکشنبه (نهم آبان‌ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های نفت و اطلاعات، مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان پدافند غیرعامل در خصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت برگزار شد، گفت: در این نشست نمایندگان دستگاه‌ها گزارشی درباره تدابیر و تصمیم‌های لازم برای تحکیم ساختار دفاعی در بخش سایبری ارائه کردند.

وی افزود: خوشبختانه واکنش سریع دستگاه‌ها مانع آسیب‌های گسترده این خرابکاری شد. با توجه به گزارش دستگاه‌های حاضر در نشست، اجماع نظری درباره علت ایجاد این خرابکاری وجود ندارد، از این رو بررسی‌ها ادامه دارد. در واقع منشأ این خرابکاری ممکن است خارجی یا داخلی باشد، اما هنوز در این زمینه به قطعیت نرسیده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: کمیته تخصصی کمیسیون امنیت ملی این مسئله را بررسی خواهد کرد، سپس گزارش تکمیلی در کمیسیون ارائه می‌شود.

کد خبر 327894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =