بیات: امیدواریم صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت سرآمد منطقه شود

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با تأکید بر رفع موانع تولید شرکت‌های زیرمجموعه این صندوق بیان کرد: امیدواریم صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در افق ۱۴۰۴ از صندوق‌های سرآمد منطقه غرب آسیا باشد.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات روز یکشنبه (نهم آبان‌ماه) در نشستی با مدیران شرکت پالایش نفت جی (متعلق به صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت) با اشاره به اینکه این شرکت فعالیت‌های تأثیرگذاری در بازارهای اقتصادی کشور انجام می‌دهد و در سبد تأمین منابع صندوق‌ها تأثیر مثبتی دارد بر ضرورت توسعه آن تأکید کرد و گفت: مقدار تولید این شرکت باید به ظرفیت اسمی برسد، زیرا برای ظرفیت اسمی سرمایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق تولید حداکثری تا ظرفیت اسمی، موانع تولید باید شناسایی و برای رفع یا کاهش اثر آنها اقدام‌های فنی یا حقوقی انجام شود، افزود: ضرورت دارد رفع موانع تولید با هدف تحقق ظرفیت اسمی در دستور کار همکاران قرار گیرد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت افزود: در بعضی از بخش‌های دولتی شاید تولید برابر با برنامه سالانه مناسب ارزیابی شود، اما شرکت نفت جی و صندوق‌ها به‌طور کامل بنگاه اقتصادی هستند، بنابراین تحقق تولید حداکثری تا ظرفیت اسمی اجتناب ناپذیر است.

بیات با بیان اینکه تحقق تولید حداکثری به معنای تولید کم کیفیت یا تولید گران نیست بلکه هدف تولیدی برابر با ضوابط استاندارد و رقابت‌پذیر است، اظهار کرد: فرآیندهای تولید، بازاریابی، فروش داخلی و صادراتی باید به‌طور دائم بهبود یابد زیرا این منطق حاکم بر بنگاه‌های اقتصادی رو به رشد است.

وی با یادآوری اینکه افزایش تولید برابر با ظرفیت‌های ایجاد شده، همسو با سیاست‌های نظام و کشور است، ادامه داد: افزایش صادرات و تولید با هدف رفع تورم و بهبود اقتصاد در فهرست سیاست‌های کلان است، بنابراین شرکت‌های گروه صندوق‌ها از جمله نفت جی می‌توانند در حد توان به اقتصاد کشور کمک کنند.

پرهیز از هزینه‌های غیرمتعارف

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت بر ضرورت پرهیز از هزینه‌های غیرمتعارف تأکید کرد و گفت: همه هزینه‌ها باید متعارف باشد و استفاده از ساختمان‌ها، خودروها و فضاسازی‌های اداری لاکچری ممنوع است.

بیات با بیان اینکه شاید برخی گمان کنند که این سخن افراط است اما حقیقت این است فخرفروشی با منابع‌ای که نزد افراد به شکل امانت قرار داده شده از منظر منطق و اخلاق ناپسند است، تصریح کرد: هزینه منطقی و افزایش بهره‌وری از ویژگی‌های بارز بنگاه‌های اقتصادی است زیرا در بنگاه‌های اقتصادی رویکردهای فنی و اقتصادی با یکدیگر آمیخته شده است.

وی شفاف‌سازی را اولویت و زیرساخت امانتداری دانست و گفت: باید مراقبت کرد مسائل غیراقتصادی مانع انجام وظیفه امانتداری نشود بنابراین مبارزه با فساد و گام برداشتن برای شفاف‌سازی ضروری است. به‌ویژه برای بنگاه‌های اقتصادی مانند صندوق‌های بازنشستگی که تأمین‌کننده منابع مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان صنعت نفت هستند، این اهمیت مضاعف می‌شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت ابراز امیدواری کرد با افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و تحقق پروژه‌های در حال اجرا، صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در افق  ۱۴۰۴ از صندوق‌های سرآمد منطقه غرب آسیا باشد.

بیات تحقق اهداف در بنگاه‌های اقتصادی را در گرو رشد و توسعه شرکت‌های گروه دانست و گفت: زمانی گروه صندوق‌ها به اهداف تعیین شده می‌رسد که همه شرکت‌ها برنامه‌های افزایش سودآوری را محقق کرده باشند.

وی با اشاره به جزئیات گزارش ارائه شده درباره طرح‌های در حال اجرا گفت: درباره پروژه‌های در حال اجرایی نفت جی در اصفهان، بندرعباس و چابهار و دیگر طرح‌های گروه صندوق‌ها، لحاظ کردن زمان‌بندی پروژه و کیفیت کار در قالب مدیریت کنترل پروژه ضروری است.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از نیمی از منابع پرداخت مستمری و مقرری از محل سود شرکت‌های گروه صندوق‌ها تأمین می شود، اظهار کرد: تحکیم، رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی برای انجام تعهدهای آینده با اهمیت است.

کد خبر 331085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =