تأکید بر مطالعات تحلیل بازار در سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی نفت

فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری گروه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در چارچوب اسناد بالادستی و با تکیه بر مطالعات تحلیل بازار توسعه خواهد یافت.

به گزارش شانا به نقل از صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، عبدالحسین بیات، رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت، روز چهارشنبه (۱۲ آبان‌ماه) در نشست با مدیران شرکت توسعه مالی مهر آیندگان که از زیرمجموعه‌های صندوق‌ها و شرکت سرمایه‌گذاری اهداف است، وضع اقتصادی این گروه مالی را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه نباید سرمایه‌گذاری را بدون انجام مطالعات تحلیل بازار دچار خطرپذیری کرد، گفت: فعالیت شرکت آیندگان در اوراق بهادار و اداره نهادهای مالی از قبیل کارگزاری، لیزینگ، سبدگردانی و موارد مشابه است، بنابراین استفاده از مطالعات تحلیل بازار سبب هدایت درست سرمایه‌گذاری‌ها و کاهش خطرپذیری می‌شود.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت تصریح کرد: تحلیل درست بازار نشان می‌دهد که احتمال به‌دست آوردن سود یا سود بیشتر در چه بازه زمانی یا از کدام محیط‌های اقتصادی وجود دارد، از این رو با این پیش‌بینی تا زمان سودآوری بیشتر، فعالیت‌ها ادامه می‌یابد؛ بنابراین بهره‌مندی از گروه تحلیل بازار برای تصمیم‌گیری درست ضروری است.

بیات با بیان اینکه برای افق سال ۱۴۰۱ ترکیب سبد سرمایه‌گذاری باید با توجه به مطالعات تحلیلی بازار تنظیم شود، ادامه داد: سرمایه‌گذاری موجب تعادل در بازار است، از این رو در محیط‌هایی که سرمایه‌گذاری دچار نقص می‌شود عدم تعادل میان عرضه و تقاضا محسوس است.

وی گفت: در منطقه غرب آسیا عوامل متعددی سبب کاهش روند سرمایه‌گذاری شده که پیامدهای آن در رشد اقتصادی کشورها بروز کرده، از این رو استفاده از علم تحلیل بازار و پیش‌بینی آینده توسط افراد با دانش برای شرکت‌های مالی و اقتصادی، اهمیت حیاتی دارد.

بیات بر شفاف‌سازی فرآیندها از جمله ساختار خرید، فروش و روند اتخاذ تصمیم‌های اقتصادی تأکید کرد و گفت: چنانچه قوانین و اسناد نیز دچار نقص هستند، اصلاح و بهبود آنها امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مالی و سرمایه‌گذاری باید در چارچوب اسناد بالادستی مانند اساسنامه و شیوه‌نامه‌های صادره از سوی صندوق‌ها از جمله آیین‌نامه‌های مالی و سرمایه‌گذاری باشد.

در ابتدای این نشست که مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری اهداف نیز حضور داشت، روند تغییرات سرمایه، ترکیب سهامداران، ارزش روز بهای تمام‌شده پرتفوی شرکت، بازدهی سالانه، شاخص کل و رتبه و روند رشد خالص ارزش دارایی‌ها بررسی شد.

کد خبر 363422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =