طرح‌هایی همانند تهاتر نفت کمک به تأمین و کسری بودجه است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌هایی مانند تهاتر نفت و فروش زمین‌های مازاد دولتی می‌تواند کمک زیادی به تأمین و کسری بودجه باشد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی روز دوشنبه (دهم آبان‌ماه) در نشست تبیین رویکردهای تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با حضور سیدمسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با مثبت ارزیابی کردن تحولات رخ داده در ساختار بودجه، گفت: لازم است در محتوای بودجه نیز تحول اساسی ایجاد شود و یکی از شکل‌های تغییرات محتوایی، ایجاد تغییر در تأمین منابع بودجه است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه پیشنهادی درباره منابع بودجه، افزود: طرح‌هایی مانند تهاتر نفت و فروش زمین‌های مازاد دولتی می‌تواند کمک زیادی به تأمین و کسری بودجه باشد.

میرکاظمی هم در این نشست با بیان اینکه در سال‌های گذشته با وجود صرف منابع بسیار مالی از اهداف اصلی اقتصادی دور شده‌ایم، گفت: در این سال‌ها منابع به صورت اثربخش استفاده نشده، ‌اقدام‌های دولت باید به افزایش سطح رفاه خانواده‌ها و در کل افزایش رشد اقتصادی منجر شود، اما این اهداف مغفول مانده و باید بر شاخص‌های کلان اقتصادی متمرکز شد.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان عامل مشکلات اقتصادی کشور را تنها به علت تحریم دانست، افزود: در همه سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تحریم با درجه‌های مختلف وجود داشته، قیمت نفت بالا و پایین شده، هر چهار دولت پس از دفاع مقدس هزینه‌های زیادی در توسعه زیرساخت‌ها کرده‌اند، اما تمرکزی بر رشد اقتصادی نداشته‌اند، اگر دولت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام حاکمیت بر رشد اقتصادی متمرکز شود به‌دست آوردن درصدهای بالای رشد در سال آینده دور از دسترس نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه به اهمیت آمایش سرزمین در تدوین بودجه سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: توسعه باید متوازن، متعادل و مبتنی بر آمایش سرزمین باشد که این موضوع در تدوین برنامه هفتم توسعه و بودجه سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار دارد، به‌طوری که بودجه سال آینده به‌طور دقیق بر مبنای آمایش سرزمین تدوین می‌شود.

کد خبر 337156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =