تشکر رئیس‌جمهوری از وزارت نفت برای مدیریت اختلال در سامانه‌ سوخت

رئیس‌جمهوری در نشست شورای‌عالی فضای مجازی از وزارت نفت، صداوسیما و دستگاه‌های مربوطه برای مدیریت مناسب در زمینه حمله به سامانه‌ هوشمند سوخت و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه (۱۸ آبان‌ماه) در نشست شورای‌عالی فضای مجازی با اشاره به گزارش ارائه‌شده در زمینه حمله به سامانه‌های هوشمند سوخت، ضمن تشکر از وزارت نفت، صداوسیما و دستگاه‌های مربوطه برای مدیریت مناسب شرایط و جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان، گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از حوادث مشابه، ضعف‌ها، قصورها و تقصیرهای احتمالی در حادثه اخیر شناسایی شود. این حادثه درس و عبرتی است که اگر ساختارها دچار کاستی و ضعفی است، به‌طور حتم باید برطرف شود.

وی اصلاح و تقویت ساختارهای موجود در حوزه فضای سایبری را ضروری دانست و تأکید کرد: با توصیه و هشدار، امنیت فضای سایبری تأمین نمی‌شود و در اصل مشکلات کشور را نمی‌توان تنها با توصیه حل کرد، توصیه بخشی از کار است، اما در کنار آن وظیفه داریم اقدام‌هایی انجام دهیم که برای مردم و جامعه اطمینان نسبی حاصل شود.

رئیس‌جمهوری افزود: مدیریت فضای سایبری موضوع فراقوه‌ای است و الزام سازمانی در این حوزه ضروری است، ضمن اینکه دستگاه‌های اطلاعاتی و دیگر نهادها نیز وظیفه دارند از بروز این‌گونه حوادث جلوگیری کنند و این نیازمند اشراف جدی اطلاعاتی است.

رئیسی گفت: باید قرارگاهی وجود داشته باشد که بتواند دائم وضع را رصد کند و روزآمد شود و در مقابل هجوم‌های احتمالی ایستادگی و آنها را دفع کند. در این زمینه انجام رزمایش‌ها و تمرین‌های مختلف برای شناسایی نقاط ضعف و مصون‌سازی در مقابل هجمه‌ها را ضروری می‌دانم، همچنین باید سیستم‌های جایگزین داشته باشیم که دستگاه‌ها دچار مشکل نشوند.

وی بر لزوم بازنگاه در تقسیم وظایف و بهبود و ارتقای آن و استفاده از همه ظرفیت‌های کشور برای مصون‌سازی در مقابل حمله‌های احتمالی سایبری تأکید کرد.

کد خبر 448595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =