استانداردسازی ۹۷ درصدی جایگاه‌های سی‌ان‌جی در منطقه فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: به‌منظور توسعه صنعت سی‌ان‌جی، ۹۷ درصد جایگاه‌های عرضه در این استان تأییدیه ایمنی و آزمون مخازن را از اداره استاندارد دریافت کرده‌اند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اسداله طاهری از استانداردسازی ۹۷ درصد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) به‌منظور توسعه این صنعت در استان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در فارس مصرف می‌شود که معادل همین مقدار در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه سهم استان فارس از مصرف گاز سی‌ان‌جی کشور بیش از ۴.۶ درصد است، افزود: استانداردسازی جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی از اولویت‌های منطقه است و با هماهنگی اداره استاندارد استان تاکنون تعداد ۱۲۶ جایگاه‌ منطقه تأییدیه ایمنی و آزمون مخازن ذخیره‌سازی را دریافت کرده‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس تعداد جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی استان را ۱۳۰ باب خواند و گفت: از این تعداد ۳۷ جایگاه در کلان‌شهر شیراز قرار دارد.

طاهری اظهار کرد: این جایگاه‌ها به‌طور صددرصد فعال‌ و با همه ظرفیت در حال خدمات‌رسانی هستند و مشکلی درباره فعالیت جایگاه‌ها و توزیع گاز در سطح استان وجود ندارد.

وی با اشاره به این موضوع که روزانه بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در استان از این سوخت پاک استفاده می‌کنند، پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتورها و کارکنان، ارتقای سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها را از جمله اقدام‌های این شرکت برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم برشمرد و گفت: هم‌اکنون ۱۱ جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس تصریح کرد: اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی سی‌ان‌جی با دیگر سوخت‌های فسیلی در سبد سوخت خانوارها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی از جمله اقدام‌های این شرکت به‌منظور توسعه صنعت سی‌ان‌جی در منطقه فارس است.

کد خبر 448663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =