همکاری نفت و نیرو برای کاهش چالش‌ واحدهای تولیدی در تأمین سوخت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل وزیران نفت و نیرو برای کاهش چالش‌های واحدهای تولیدی در تامین سوخت، گفت: تعمیر تمامی نیروگاه‌ها از برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مورد نیاز کشور است.

به گزارش شانا، روح‌الله عباسپور در تشریح نشست روز یکشنبه (۲۳ آبان‌ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که با حضور علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو و مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: در این نشست برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین سوخت و برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی شد، همچنین با همکاری وزارتخانه‌های نفت و نیرو نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی تأمین شد تا این مجموعه‌ها در فصل سرما با کمترین چالش‌ روبه‌رو شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق موردنیاز کشور، افزود: نخستین برنامه این وزارتخانه تعمیر همه نیروگاه‌هاست که تاکنون این پروژه حدود ۲۹ درصد پیشرفت داشته است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: استفاده از انرژی‌ها نو و تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، بادی و... از دیگر برنامه‌های ارائه‌شده در این نشست بود.

عباسپور با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، بیان کرد: در این گزارش بر کاهش مصرف گاز تأکید شده بود. از سوی دیگر، در نظر گرفتن سوخت جایگزین برای بعضی از واحدهای تولیدی از دیگر راهکارها بود.

کد خبر 448858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =