برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم، اما...

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداریم، اما اگر برودت هوا شدت یابد، صنایع سیمانی باید از سوخت مایع استفاده کنند.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، مجید چگنی، درباره وضع تأمین سوخت مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی در فصل سرما، گفت: ما همه تلاش خود را برای تأمین گاز مورد نیاز صنایع در فصل سرما به‌کار می‌بریم، زیرا به اهمیت تولید واقف هستیم، همچنین هموطنان با کاهش مصرف به دولت و شرکت ملی گاز در تأمین گاز پایدار صنایع کمک کنند.

وی افزود: هرچند برای مدیریت گاز صنایع در اوج سرما نیز برنامه‌ریزی شده، اما اگر برودت هوا شدت بگیرد و مصرف افزایش یابد، باید اولویت‌های در نظر گرفته‌شده، اعمال شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه تاکنون برنامه‌ای برای محدود کردن گاز صنایع نداشتیم، تصریح کرد: تلاش می‌شود محدودیتی ایجاد نشود، اما طبیعی است که برای نمونه صنایع سیمان که می‌توانند از سوخت دوم استفاده کنند، در این زمان از سوخت مایع استفاده کنند و ما گاز آنها را مقداری محدود ‌کنیم. در قراردادهایی که با صنایع داریم، تأمین گاز در هشت ماه نخست سال تضمین شده، اما در چهار ماه دوم صنایعی که می‌توانند باید از سوخت دوم استفاده کنند.

کد خبر 448955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =