مصرف گاز ایران از مرز ۷۰۰ میلیون مترمکعب گذشت/ آغاز محدودیت گازرسانی به صنایع و جایگزینی با سوخت مایع

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (یکم آذرماه) ۷۴۸ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است، از آغاز محدودیت گازرسانی به صنایع و پتروشیمی‌های کشور خبر داد.

محمدرضا جولایی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در این باره بیان کرد: مقدار مصرف گاز طبیعی طی ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۵۲۱ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۱۲۹ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۹۸ میلیون مترمکعب بوده است.

وی گفت: مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم در این زمان ۸۱۱ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال ۸ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: اکنون از دو منبع ذخیره‌سازی گاز طبیعی سراجه و شوریجه حداکثر برداشت انجام می‌شود.

جولایی تصریح کرد: محدود کردن گازرسانی به صنایع نیز آغاز شده است و مرحله نخست محدود کردن گازرسانی به صنایع سیمان و پتروشیمی‌ها و مرحله دوم محدودیت گازرسانی به صنایع فولاد اجرایی شده است.

به گزارش شانا، محمد عسگری، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران روز گذشته اعلام کرد که اکنون مقدار روزانه گاز تولیدشده در کشور ۸۰۰ میلیون مترمکعب است، بر این اساس مصرف گاز طبیعی در کشور با مجموع صادرات و سوخت ایستگاه‌ها بیش از تولید است، به این ترتیب طبق گفته سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران، مصرف گاز طبیعی از تولید پیشی گرفته است.

کد خبر 449301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =