اوپک‌پلاس گسترش نوع جدید ویروس کرونا را زیر نظر دارد

برخی منابع اعلام کردند که اوپک‌پلاس در حال بررسی گسترش نوع جدید ویروس کرونا است

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن و مسکو، برخی منابع روز جمعه (پنجم آذرماه) اعلام کردند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) در حال بررسی تحولات مربوط به نوع جدید ویروس کروناست و برخی ابراز نگرانی کردند که این مسئله ممکن است چشم‌انداز بازار نفت را کمتر از یک هفته پیش از نشست این ائتلاف برای تعیین سیاست تولید بدتر کند.

اوپک‌پلاس، اکنون با آزادسازی ذخیره‌سازی راهبردی نفت به رهبری ایالات متحده آمریکا برای کاهش قیمت‌ها روبه‌رو شده است. با این حال، یک منبع گفت که روسیه، یکی از اعضای اصلی اوپک‌پلاس، هنوز نگران این نوع ویروس نیست.

اوپک پلاس در برابر درخواست‌های آمریکا برای انجام اقدام‌های بیشتر جهت کاهش قیمت نفت مقاومت کرده و از ماه اوت تاکنون هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه به عرضه خود اضافه کرده است و به کاهش بی‌سابقه تولید سال گذشته خود ادامه می‌دهد.

مقام‌های جهان با هشدار نسبت به اخبار مربوط به نوع جدید ویروس کرونا واکنش نشان دادند و اتحادیه اروپا، بریتانیا و هند تمهیدات بیشتری برای کنترل مرزهای خود اعمال کردند. قیمت نفت با بیش از ۱۰ درصد سقوط، بزرگ‌ترین افت یک روزه خود از آوریل ۲۰۲۰ را ثبت کرد.

وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس در نشست هفته جاری خود در روز پنجشنبه (۱۱ آذرماه) درباره مقدار عرضه نفت در ماه ژانویه تصمیم‌گیری می‌کنند.

کد خبر 449409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =