دولت برای رفع مشکلات و موانع موجود در روابط ایران و ترکمنستان اراده جدی دارد

رئیس‌جمهوری با اشاره به گفت‌وگو با همتای ترکمنستانی خود در زمینه توسعه روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله در بخش گاز و ترانزیت، گفت: امروز با پیگیری‌های انجام‌شده، ترکمنستان اطمینان یافته که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات و موانع موجود اراده جدی دارد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، صبح امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) در دیدار تجار، بازرگانان و فعالان بخش خصوصی کشورمان در ترکمنستان، ایجاد تحول در همه حوزه‌ها به‌ویژه بخش اقتصادی، تجاری و بازرگانی را از اولویت‌های اقتصادی دولت دانست و گفت: لازمه دستیابی به رونق اقتصادی و افزایش صادرات این است که شرایط موجود به‌خوبی بررسی و راهکارهای مناسبی برای رفع موانع و مشکلات، اتخاذ شود.

وی با تأکید بر رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه و منطقه افزود: زیرساخت‌های اقتصادی و تجاری مناسبی برای توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای کشورمان وجود دارد و باید با تسهیل فعالیت تجار و صادرکنندگان در این مسیر گام برداریم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: با حضور در تاجیکستان و اجلاس شانگهای بستر مناسبی برای توسعه روابط منطقه‌ای کشور ایجاد شده است و شاهد گشایش‌های خوبی در زمینه ارتقای سطح روابط تهران و دوشنبه هستیم.

رئیسی گفت: مشکل جدی و خاصی در توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه وجود ندارد و با پیگیری و تعامل دوسویه و درک متقابل می‌توان ضمن رفع مشکلات موجود، گام‌های مؤثری در مسیر تقویت و تحکیم روابط برداشت.

وی با اشاره به گفت‌وگو با همتای ترکمنستانی خود در زمینه توسعه روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف از جمله در بخش گاز و ترانزیت، عنوان کرد: امروز با پیگیری‌های انجام‌شده، ترکمنستان اطمینان یافته که دولت جمهوری اسلامی ایران برای رفع مشکلات و موانع موجود اراده جدی دارد، همچنین قرارداد گاز ایران و ترکمنستان حتماً احیا خواهد شد.

رئیس‌جمهوری گفت: متأسفانه برخی از مسائل با کشورهای همسایه به‌خاطر پیگیری نکردن به‌موقع، به مشکل تبدیل شده است و مصمم هستیم ضمن حل این مشکلات، از تکرار چنین مواردی جلوگیری کنیم.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری عصر دیروز (شنبه، ششم آذرماه) برای شرکت و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) وارد ترکمنستان شد.

کد خبر 449466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =