قرارداد سوآپ گازی مبادلات اقتصادی ایران با همسایگان را افزایش می‌دهد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: قرارداد سوآپ گازی مبادلات اقتصادی ما با همسایگان را افزایش می‌دهد و در حوزه‌های دیگر نیز کارساز خواهد بود و در مسائل دیگر همچون تهاتر راهگشاست.

فریدون عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: هرچند اجرای کامل این توافق مهم است، اما چنین قراردادی می‌تواند بخشی از ناترازی گاز در زمستان به‌ویژه در مناطق شمالی کشور را برطرف کند.

وی افزود: این قرارداد مبادلات اقتصادی ما با همسایگان را افزایش خواهد داد و در حوزه‌های دیگر نیز کارساز خواهد بود و  در مسائل دیگر همچون تهاتر و... راهگشاست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی که ما با افت فشار در بعضی از میدان‌های گازی پارس‌جنوبی روبه‌رو هستیم برای ما مفید خواهد بود، در عین حال امیدواریم این قرارداد در زمان لازم اجرایی و عملیاتی شود.

به گزارش شانا، جواد اوجی، وزیر نفت شامگاه یکشنبه (هفتم آذرماه) از عملیاتی‌ شدن قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به آذربایجان از خاک ایران از اول فصل زمستان خبر داد.

کد خبر 449551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =