قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز امضا شد

قرارداد تولید ۴۵ هزار خودرو دوگانه‌سوز با حضور معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش و معاون امور صنایع وزیر صنعت، تجارت و معدن (صمت) بین شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و گروه صنعتی ایران‌خودرو امضا شد.

به گزارش خبرنگار شانا، این قرارداد به ارزش حدود ۲۰ میلیون دلار به‌منظور تولید خودروهای دوگانه‌سوز، با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، تجارت و معدن (صمت) و فرشاد مقیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو عصر امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) امضا شد.

این قرارداد براساس مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر طرح حمایت از تولید و تبدیل کارخانه‌ای و کارگاهی خودروهای عمومی، تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به سی‌ان‌جی‌سوز و به‌منظور افزایش درآمدهای حاصل از فروش بنزین، رعایت حقوق شهروندی و الزام‌های محیط زیستی به امضا رسید.  

برپایه این قرارداد همکاری، ۴۵ هزار خودرو پایه گازسوز در شرکت ایران خودرو تولید می‌شود که از این تعداد ۴۰ هزار خودرو تولیدی تاکسی و ۵ هزار خودرو نیز وانت خواهد بود.

معادل پرداختی وزارت نفت به شرکت خودروساز ۵۰۵ دلار به ازای تولید هر وانت دوگانه سوز و ۴۲۵ دلار به ازای تولید هر تاکسی دوگانه سوز خواهد بود که شرایط تولید نیز براساس نسل‌های ۴ و ۵ است.

کد خبر 449892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =