بررسی طرح ساماندهی و جمع‌آوری گازهای مشعل در کمیسیون انرژی مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی و ساماندهی گازهای مشعل در این کمیسیون با حضور مسئولان وزارت نفت خبر داد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به نشست امروز (یکشنبه، ۱۴ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور مسئولان وزارت نفت برگزار شد اشاره کرد و گفت: در نشست امروز این کمیسیون، ابتدا موضوع گازهای مشعل و ساماندهی و جمع‌آوری آنها بررسی شد.

وی حجم گازهای مشعل در کشور را رقمی حدود ۶۱ میلیون مترمکعب در روز دانست و افزود: ارزش سالانه این گازها نزدیک به ۴ میلیارد دلار است، اما طبق برنامه‌ریزی که شرکت ملی نفت ایران در این باره انجام داده، ۱۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری برای ساماندهی این موضوع اختصاص یافته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: جمع‌آوری گازهای مشعل موضوع مهمی به شمار می‌آید و در بودجه سالانه کشور نیز به آن اشاره شده، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای جمع‌آوری آن انجام شده است و اراده برای انجام کار نیز وجود دارد، اما بعضی از موانع نیز در این مسیر وجود دارد که باید برطرف شود.

نخعی بیان کرد: مقرر شد کمیته مشترکی با حضور مسئولان وزارت نفت و کمیسیون انرژی مجلس تشکیل و ظرف دو هفته برای برنامه‌ریزی اقدام‌های آینده جمع‌بندی شود.

وی گفت: موضوع دومی که در این کمیسیون بررسی شد، امکان‌سنجی صدور خدمات فنی و مهندسی برای نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌های خارجی بود. در این موضوع نیز نشستی با حضور مدیران امور بین‌الملل و  امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، بازرگانی وزارت صمت (صنعت، تجارت و معدن) و بخش انرژی وزارت خارجه برگزار و مقرر شد نشست های بعدی در این باره ادامه یابد.

کد خبر 449901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =