تقابل مقام انرژی آمریکایی با مدیران انرژی جهان

مدیران نفتی جهان بر سر مسئله انتقال به‌سوی انرژی‌های پاک با مقام وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا در تقابل قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، مدیران ارشد انرژی این هفته خواستار انتقال محتاطانه‌تر انرژی به‌سوی انرژی‌های تجدیدپذیر و دور از نفت و گاز شدند، اما یکی از مقام‌های وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد این صنعت برای رسیدگی به تغییرات آب‌وهوایی و فرصت‌های اقتصادی که نشان می‌دهد، تعهد اخلاقی دارد.

مدیران سعودی آرامکو، اکسون‌موبیل و شورون روز دوشنبه (۱۵ آذرماه) در سخنرانی خود در کنگره جهانی نفت در هیوستون، تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر و نبود سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی را عامل کمبود اخیر سوخت و نوسان قیمت‌ها دانستند.

دیوید ترک، معاون وزیر انرژی آمریکا، از موضع این صنعت انتقاد کرد و خطاب به حاضران در سالنی که بیشتر خالی بود، گفت: هیچ جایگزینی برای پا پیش گذاشتن و رفع تهدید تغییرات آب و هوایی وجود ندارد.

مصرف‌کنندگان آسیایی و اروپایی به‌دلیل کاهش تولید با کمبود گاز طبیعی، زغال‌سنگ و برق دست به گریبان بوده‌اند که این مسئله قیمت‌ها را به بالاترین حد در چند سال رساند. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از شرکت‌های نفت و گاز انتقاد کرده و گفته است آنها سود را به مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند.

کد خبر 450001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =