تاب‌آوری اقتصاد از طریق شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان محقق می‌شود

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت از هدف‌گذاری برای تولید بیشتر در شرکت‌های دانش‌بنیان صندوق‌ها خبر داد و گفت: تاب‌آوری اقتصاد کشور از طریق شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان مانند تجهیزات نفت محقق می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات روز یکشنبه (۱۴ آذرماه) در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» در نشست با مدیران شرکت صنایع تجهیزات نفت اظهار کرد: بر اساس آمار و ارقام ارائه‌شده، ظرفیت افزایش سهم در بازار برای شرکت صنایع تجهیزات نفت وجود دارد، بنابراین هدف‌گذاری برای به‌دست آوردن سهم ۷۰ درصدی از بازار مبتنی بر ظرفیت‌هاست.

وی با اشاره به اقدام‌های دولت سیزدهم برای گسترش روابط با همسایگان و منطقه تصریح کرد: راهکاری‌هایی برای بازاریابی شرکت صنایع تجهیزات نفت در کشورهای منطقه و همسایه وجود دارد.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت عنوان کرد: یکی از روش‌های افزایش سهم بازار برای شرکت‌ صنایع تجهیزات نفت، آسان‌سازی ارتباط اقتصادی این شرکت با سایر شرکت‌های درون گروه صندوق‌هاست. از این رو، معاونت امور شرکت‌های اهداف در خصوص تدوین آیین‌نامه‌ای به همین منظور اقدام کند.

بیات با بیان اینکه قاعده بازار بر مقوله قیمت استوار است، گفت: از فرصت‌های پیش‌روی شرکت‌ها «گروه صندوق» است، بنابراین ارزش استفاده از ساخت داخل گروه را در شرکت‌های مرتبط با صندوق‌ها تقویت خواهیم کرد تا برخی چالش‌های بیان‌شده رفع شود.

وی افزود: گروه صندوق‌ها به‌طور عمده در حوزه نفت و انرژی فعالیت می‌کند، به همین سبب اعضای گروه که متشکل از شرکت‌های مختلف هستند می‌توانند در ارتباطی سازنده اثر هم‌افزایی ایجاد کنند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت ادامه داد: ظرفیت شرکت صنایع تجهیزات نفت نیازمند معرفی بیشتر به گروه صندوق‌ها و صنعت نفت است، زیرا توان عملیاتی این شرکت‌ در سطحی قرار دارد که در تولید برخی تجهیزات سرچاهی، رتبه نخست کشور و منطقه را داراست.

ضرورت برندسازی در شرکت صنایع تجهیزات نفت

بیات با بیان اینکه برندسازی در مجموعه شرکت صنایع تجهیزات نفت از درجه اهمیت بالایی برخودار است، تصریح کرد: دانش پایه در شرکت باید حفظ شود، زیرا دانش، ارزش است، بنابراین، این دانش است که پشتوانه برند و سبب ارزش آفرینی برای مجموعه صندوق‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار نشان تجاری و تجهیزات، صیانت از منابع انسانی توانمند نیز ضروری است، زیرا منابع انسانی خلاق و مبتکر نیز سرمایه هستند، از این‌رو، برای شرکت‌های دانش‌بنیان مانند صنایع تجهیزات نفت، ماندگاری نیروهای توانمند برای حداقل ۱۰ سال اهمیت داشته و مورد مطالبه است.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت گفت: بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد استفاده‌کنندگان از تولیدات شرکت تجهیزات نفت از کیفیت رضایت دارند که به معنای رعایت استانداردها در تولید است، از این رو، مشکلی در کیفیت تولید نیست و ظرفیت افزایش تولید نیز وجود دارد، اما به این سطح از کیفیت نباید بسنده کرد و برای ارتقای آن، تلاش شبانه‌روزی مورد انتظار است.

انجام اقدام‌های لازم برای وصول مطالبات

بیات افزود: تاب‌آوری اقتصاد کشور از طریق شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان مانند تجهیزات نفت محقق خواهد شد. از این‌رو، این شرکت و شرکت‌های تابع آن از این توان برخوردار هستند که در برنامه پیش‌بینی شده دولت سیزدهم برای توسعه صنعت نفت ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه به‌دست آوردن فناوری و روزآمد کردن آن برای حفظ مزیت‌ رقابت در بازار ضروری است، تصریح کرد: فناوری و برند، درآمد را برای بنگاه اقتصادی منحصربه‌فرد خواهد کرد که سبب ایجاد بازار و درآمد خاص خواهد شد.  

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت بر شناسایی و وصول مطالبات احتمالی تأکید و تصریح کرد: به‌طور مستمر و جدی نسبت به وصول مطالبات اقدام‌های لازم انجام شود، همچنین نسبت به رویکرد فسادستیزی در صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و همه زیرمجموعه مرتبط توجه جدی صورت گیرد.

بیات از اقدام‌های خلاقانه و جهادی مدیران و کارکنان شرکت و شرکت‌های تابع که همسو با اقتصاد مقاومتی انجام شده است تشکر و قدردانی کرد و گفت: تلاش و کوشش کارکنانی که در سایت‌ها نیز کار می‌کنند ستودنی و ارزشمند است.

کد خبر 450089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =