اشتغال‌زایی ۲۰ هزار نفر با راه‌اندازی پروژه افزایش ظرفیت پالایشگاه لاوان

مدیرعامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: با راه‌اندازی طرح جامع بهبود فرآیند و بهینه‌سازی ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان، برای ۲۰ هزار نفر در این منطقه اشتغال‌زایی خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه نفت لاوان، محمدعلی اخباری در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه، (۱۷ آذرماه) به‌منظور بررسی روند اجرای تعمیرات اساسی و محل اجرای طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه در اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: عملیات اجرایی ساخت مرحله جدید شرکت پالایش نفت لاوان و راه‌اندازی این پروژه برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی مستقیم و غیرمستقیم، برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد می‌کند که در کنار  اشتغال به‌کار بومیان، نقشی بسزا در فرآیند ساخت پالایشگاه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه جزیره لاوان با دارا بودن موقعیتی بسیار راهبردی در خلیج‌فارس، نقش مهمی در تأمین فرآورده‌های نفتی و صادرات کشور دارد، افزود: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت پالایش نفت لاوان، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در غرب استان هرمزگان رقم خواهد خورد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت لاوان تأکید کرد: با تکمیل پروژه افزایش ظرفیت این پالایشگاه، برای همه مردم بومی استان هرمزگان، امتیازهای ویژه‌ای در استخدام و اشتغال به‌کار در مرحله تازه در نظر گرفته می‌شود.

اخباری تصریح کرد: پیش‌بینی کارشناسان طراح ساخت این پروژه، ایجاد اشتغال پایدار برای حدود ۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم است که طی برنامه‌زمان‌بندی در اجرا و پیشرفت پروژه، افراد را به‌کار خواهیم گرفت.

بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس و کمک به تسریع پروژه‌های توسعه‌ای نفتی جزیره لاوان

اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این بازدید، روند تولید فرآورده‌های نفتی شرکت پالایش نفت لاوان و فعالیت تأسیسات نفتی و گازی شرکت نفت فلات قاره در جزیره لاوان را بررسی کردند. هدف از این سفر، کمک به تسریع پروژه‌های توسعه‌ای نفتی و بررسی مشکلات این صنعت و محیط پیرامونی آن بود.

در بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از دهکده مسکونی جزیره لاوان و نیازسنجی از مردم برای ارتقای سطح زندگی بومیان این جزیره، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی و احمد مرادی، نائب رئیس این کمیسیون با اکثریت آرا دیگر اعضای کمیسیون انرژی به‌منظور محرومیت‌زدایی و بهبود کیفیت زندگی مردم جزیره اعتباراتی را برای ساخت مدرسه ۶ کلاسه، احداث زمین چمن مصنوعی، احداث پارک محله‌ای، تأمین تجهیزات دندان‌پزشکی، تکمیل و تجهیز خانه بهداشت، تکمیل وسایل آموزشی، تأمین وسایل ورزشی، اهدای ۵۰۰ تن قیر یا معادل ریالی آن به مردم جزیره لاوان به‌منظور آسفالت معابر و... اختصاص دادند و افزون بر آن اشتغال تمامی افراد بیکار در جزیره لاوان در شرکت‌های نفتی این جزیره که جمعاً ۵۰ نفر هستند، تصویب شد و مدیرعامل پالایشگاه نیز اعلام کرد به‌زودی ۲۵ نفر از جوانان جویای کار لاوانی را جذب پالایشگاه می‌کنیم.

هیئت رئیسه و اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی را در این سفر به جزیره لاوان، محمدعلی علایی، مدیرکل اجرای سیاست‌های اصل ۴۴، تنظیم روابط‌ و مقررات بازار معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت، علیرضا مهدی‌زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران، ناصر عاشوری، دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور و جمعی از مدیران ارشد پالایشگاه نفت لاوان و شرکت نفت فلات قاره منطقه لاوان همراهی کردند.

شرکت پالایش نفت لاوان نزدیک به ۱۴۰۰ نفر نیرو دارد که از این تعداد ۳۲۰ نفر بومیان جزیره لاوان هستند. جمعیت جزیره ۱۲۱۴ نفر است. این پالایشگاه در انجام مسئولیت‌های اجتماعی در ارتقای زیرساخت و محرومیت‌زدایی پروژه‌های ریز و درشت مختلفی را در ۹ ماه گذشته کلید زده، از جمله ساخت اسکله مسافربری و گردشگری شهید حاج قاسم سلیمانی که تکمیل شده و پایان یافته است.

کد خبر 450122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =