صرفه‌جویی ۸ هزار میلیارد ریالی با توان ساخت داخل در پالایشگاه لاوان

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان گفت: استفاده از توان ساخت شرکت‌های داخلی در این پالایشگاه به صرفه‌جویی حدود ۸ هزار میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریالی نسبت به خرید خارجی منجر شده است.

به گزارش شانا به نقل از پالایشگاه لاوان، محمدعلی اخباری با اشاره به بهره‌مندی این پالایشگاه از ۲۵ هزار قلم کالای ساخت داخل افزود: به‌منظور اجرای منویات رهبر معظم انقلاب برای تقویت حمایت از تولیدات داخلی و سیاست‌گذاری رفع نیازها بر مبنای ساخت داخل، شرکت پالایش نفت لاوان در سال‌های اخیر توانسته با تشکیل کمیته ساخت داخل از ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکننده داخل کشور بهره‌مند شود.

وی ادامه‌ داد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ ردیف کالا مشتمل بر نزدیک به ۲۵ هزار قلم کالای مختلف برای نخستین بار و به درخواست شرکت پالایش نفت لاوان، با استفاده از توان ساخت شرکت‌های داخلی تولید و مجموعه این اقدام‌ها به صرفه‌جویی ارزی از محل استفاده از توان تولید داخل منجر شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان افزود: مجموعه این اقدام‌ها به صرفه‌جویی ۸ هزار میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریالی نسبت به خرید خارجی در این سال‌ها منجر شده است.

اخباری با تأکید بر اینکه شرکت پالایش نفت لاوان با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌های خود موفق بهکسب بالاترین سود خالص از ابتدای فعالیت‌های خود شده است، گفت: این شرکت از زیان ۲۶۳ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۳ به سود ۲ هزار میلیارد تومانی در پایان سال ۱۳۹۹ دست یافته است.

وی با اشاره به بازگشت ۱۰۰ درصدی ارز حاصل از صادرات این شرکت افزود: ارز حاصل از صادرات این شرکت در راستای اجرای قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران به‌طور ۱۰۰ درصد به چرخه اقتصاد کشور بازگردانده شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان به مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت اشاره کرد و گفت: این شرکت تاکنون گام‌های زیادی در این زمینه برداشته است که از آن جمله می‌توان به ساخت اسکله شهید قاسم سلیمانی، بازسازی مقبره شهدای گمنام، بازسازی مدارس، بازسازی آسفالت‌های معابر دهکده لاوان، تجهیز درمانگاه لاوان، ‌ارائه بسته‌های لوازم تحریر به دانش‌آموزان این منطقه در دو مرحله، همکاری با سپاه پاسداران در تکمیل ۱۰ واحد مجتمع مسکونی به‌منظور محرومیت‌زدایی و در اختیار قرار دادن آن به بومیان، آب‌رسانی ماهانه ۳ هزار و ۳۰۰ مترمکعب آب رایگان و پر کردن سیلندرهای گاز آنان به‌صورت رایگان در منطقه اشاره کرد.

اخباری تأکید کرد: همچنین برای بیش از ۳۵۰ نفر از بومیان منطقه در پالایشگاه اشتغال‌زایی شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان اضافه‌ کرد: در مجتمع فرهنگی پالایشگاه لاوان هر هفته جمعه‌ها به روی مردم این منطقه باز است و افراد می‌توانند ساعتی را در آنجا سپری کنند که در میان بومیان منطقه به «جمعه‌های پالایشگاه» معروف است.

کد خبر 451406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =