دولت همه تلاش خود را برای خنثی‌سازی تحریم‌ها به‌کار می‌گیرد

رئیس‌جمهوری گفت: در این دولت وزیر امور خارجه و بخش‌های مختلف دولت، تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و اقدام جدی برای رفع آنها را دستور کار قرار دادند.

به گزارش شانا، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، ۲۰ آذرماه) در گردهمایی‌ سفیران و رؤسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، صبر، استقامت و ایستادگی در راه هدف را رمز موفقیت انسان‌ها دانست و گفت: هر کسی که به جایی رسید و توانست منشأ تحول شود، با صبر و بردباری و تحول مشکلات برای رضای خدا بوده و این رسالت امروز همه مصلحان اجتماعی و کسانی است که می‌خواهند تحول‌آفرین باشند.

وی به جریان سفر خود به ترکمنستان اشاره کرد و افزود: در سفر به ترکمنستان ساعت هفت صبح با تجار و فعالان اقتصادی ایرانی نشست داشتیم و آنها می‌گفتند که به ‌دلیل مشکلات، دو سال و نیم است که کارشان معطل مانده که امیدوارم آقای سفیر موضوع را دنبال کند و ما هم پیگیری می‌کنیم تا مشکلات حل شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: سهم ایران در تجارت منطقه بسیار پایین است، حتی سهم ایران با کشورهایی مانند عراق و سوریه که میزان تجارت در آنها بالاست باز کم است که می‌تواند ارتقا یابد. می‌تواند در گام نخست ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار برسد. سوآپ گازی موضوع مهمی است که بین سه کشور اتفاق افتاده و این نوع ارتباطات می‌تواند الگوی خوبی باشد.

رئیسی گفت: سفرای ایران در هند و پاکستان باید مشخص کنند که سهم این دو کشور در اقتصاد دیجیتال و برنامه‌نویسی چقدر است، این دو کشور به اندازه اقتصاد نفتی ایران در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می‌توان با توجه به ظرفیت کشور و نیروهای آماده از این نوع تعاملات بهره برد و سفیر ما باید بیلان کاری و گزارش ارائه دهد.

وی ادامه داد: در این دولت وزیر امور خارجه و بخش‌های مختلف دولت، هم تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها و هم اقدام جدی برای رفع آنها را دستور کار قرار دادند و تمام تصمیم‌های ما در فروش نفت و منابع مالی بر این است که اگر تحریم‌ها ادامه یافت چگونه بتوانیم کشور را مدیریت کنیم.

کد خبر 450136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =