پایش مصرف گاز در اداره‌های دولتی خراسان رضوی با بیش از ۱۲ هزار مورد بازرسی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی و پایش مصرف گاز در سطح اداره‌های مشهد و شهرستان‌های استان انجام شده است.

به گزارش شانا، حسن افتخاری در این باره اظهار کرد: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری، همه اداره‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح و استانداری‌ها مکلف به رعایت الگوی مصرف انرژی و دمای رفاه هستند.

وی افزود: شرکت گاز خراسان رضوی برای اجرای دقیق این بخشنامه از ابتدای آذرماه امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از اداره‌های استان انجام داده که به صدور ۴۷۹ اخطار و ۳ مورد قطع گاز منجر شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی با بیان اینکه شرکت گاز این استان با تشکیل گشت‌های پایش، دمای رفاه اداره‌ها و ساختمان‌های دولتی را کنترل می‌کند، افزود: اداره‌ها و مؤسسات دولتی پرمصرف در مرحله نخست اخطار کتبی دریافت می‌کنند و در صورت مشاهده مجدد رعایت نکردن صرفه‌جویی و دمای رفاه، جریان گاز طبیعی آنها با هماهنگی استانداری قطع خواهد شد.

به گفته افتخاری، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغار وقت اداری و خاموش کردن آنها یک ساعت پیش از پایان وقت اداری و در روزهای تعطیل، استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا A و B و انجام معاینه فنی موتورخانه‌ها توسط شرکت‌های تأیید صلاحیت‌شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران از اصلی‌ترین نکات مطرح‌شده در بخشنامه معاون اول رئیس‌جمهوری با موضوع مصرف بهینه در اداره‌های دولتی است.

وی تأکید کرد: اداره‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی ملکف‌اند در چهار ماه پایانی امسال حداقل ۱۰ درصد نسبت به‌مدت مشابه پارسال در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

کد خبر 450199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =