تثبیت روزانه یک‌ میلیون مترمکعب گاز با تعویض تاج چاه ۶۵ خانگیران

تاج چاه شماره ۶۵ خانگیران به همت متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و بدون تحمیل هزینه‌های سنگین عملیات با موفقیت تعویض و از افت برداشت روزانه یک‌ میلیون مترمکعبی گاز جلوگیری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بهروز راهداری درباره انجام موفقیت‌آمیز این عملیات گفت: با توجه به نشت شدید داخلی شیرآلات تاج چاه ۶۵ خانگیران و نیز هم‌زمانی این اتفاق با سرمای هوا و نیاز شدید به گاز در شبکه توزیع، به همت متخصصان داخلی شرکت، عملیات تعویض تاج چاه شماره ۶۵ خانگیران در سریع‌ترین زمان ممکن انجام و چاه عملیاتی شد.

وی افزود: برای اجرای عملیات تعویض تاج چاه ۶۵ خانگیران، در ابتدا چاه به‌طور کامل ایمن و در کمترین زمان ممکن، از سوی متخصصان بخش عملیات و تعمیرات سرچاهی با همکاری واحدهای مهندسی بهره‌برداری، ایمنی و آتش‌نشانی، عملیات بهره‌برداری و آزمایشگاه در شرایطی ایمن و بدون هیچ حادثه‌ای پایان یافت.

در همین حال، علی خیرآبادی، رئیس مهندسی نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و انجام هماهنگی‌های لازم و نظارت همکاران مهندسی بهره‌برداری این کار مهم محقق و برداشت روزانه یک‌ میلیون مترمکعب گاز از چاه یادشده تثبیت شد.

وی ضمن قدردانی از همکاران خدمات فنی، بهره‌برداری، اچ‌اس‌ئی و ترابری افزود: این عملیات توسط متخصصان و کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و با استفاده از امکانات داخلی بدون استقرار دکل حفاری که خود مستلزم صرف هزینه بالا و افزایش زمان عملیات تعویض تاج چاه در آستانه فصل زمستان است، انجام شد و در نتیجه آن صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه و زمان تعمیرات شد.

کد خبر 450213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =