هشدار ریاض درباره موقعیت فروش معامله‌گران و افت قیمت نفت

عربستان به معامله‌گران درباره قرار گرفتن در موقعیت فروش و افت قیمت نفت هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، وزیر انرژی عربستان با هشدار به معامله‌گران نسبت به کاهش قیمت نفت اظهار کرد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) می‌توانند نسبت به هرگونه کاهش قیمت واکنش سریع نشان دهند.

اوپک‌پلاس در دوم دسامبر تصمیم گرفت تولید روزانه نفت خود را در ماه ژانویه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد، اما با باز نگه داشتن نشست اخیر خود اعلام کرد که می‌تواند در کوتاه‌مدت برای تغییر مسیر دوباره نشست برگزار کند.

عبدالعزیز بن سلمان با اشاره به وزیران اوپک‌پلاس گفت: هر روز با دوستانم تماس می‌گیرم، چت می‌کنیم و یادداشت‌هایی را به اشتراک می‌گذاریم بنابراین در واقع نشست تعلیق نشده است و همچنان ادامه دارد.

به گفته تحلیلگران، این راهبرد با محتاط کردن معامله‌گران نسبت به گرفتن موقعیت‌های فروش، به تقویت قیمت‌های نفت خام کمک کرده است (قرار گرفتن در موقعیت فروش سازوکاری است که در آن معامله‌گران با قرض گرفتن سهام‌هایی که انتظار دارند قیمتشان کاهش یابد، سود می‌کنند).

وزیر انرژی عربستان گفت: روز شکرگزاری روز شکرگزاری معامله‌گران بود، اما اگر اجازه دهیم جرأت برگزاری یک روز شکرگزاری دیگر را داشته باشند، شرایط برای آنان مانند قرار گرفتن در جهنم است.

کد خبر 450339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =