ظرفیت فرآورش گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه دوم پارس جنوبی افزایش یافت

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که ظرفیت فرآورش گاز و محصولات جانبی در این پالایشگاه افزایش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان در این باره گفت: با برنامه‌ریزی و انجام اقدام‌های مهم اجرایی، ظرفیت تولید گاز و محصولات جانبی در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی افزایش یافته است.

وی با بیان انجام مهم‌ترین اقدام‌ها برای افزایش تولید در پالایشگاه دوم پارس جنوبی اظهار کرد: پروژه بسیار مهم مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی (DMC) در مرحله راه‌اندازی اولیه قرار دارد.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: انجام به‌موقع و کامل عملیات تعمیرات اساسی با انجام اقدام‌های نوآورنه در سال ۱۴۰۰ و تأمین شرایط پایداری تولید زمستانی از دیگر دستاوردهای مهم در حوزه افزایش تولید در فازهای ۲ و ۳ پارس جنوبی است.

باغبان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، رشد و جهش تولید در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی هدف‌گذاری شده است، افزود: عملیات رفع تنگناهای عملیاتی و ارتقا و روزآمد کردن سیستم‌های کنترل کمپرسورهای پروپان در این پالایشگاه همسو با رشد و جهش تولید با موفقیت به مرحله‌ اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: پروژه اندازه‌گیری کمّی و کیفی گاز صادراتی در این پالایشگاه در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن با تلاش شبانه‌روزی متخصصان و کارکنان جوان راه‌اندازی شده و مسیر تولید پایدار گاز و محصولات جانبی را بسیار هموار کرده است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی یادآور شد: عملیات معادل‌یابی مواد شیمیایی بویلر و واحد ۱۲۹ نیز با انجام اقدام‌های اصلاحی با موفقیت تکمیل شده و این پالایشگاه را در مسیر درخشان رشد و تولید پایدار و مستمر قرار داده است.

کد خبر 450354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =