بررسی چالش‌های برداشت پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی/ فرآیند تقویت برداشت از میدان نفتی آزادگان جنوبی روزآمد می‌شود

نشست بررسی چالش‌های تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی با حضور معاون امور تولید، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران و مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، فرخ علیخانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت، در این نشست با اشاره به اینکه شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی و توسعه نفت به‌طور مشترک متولی برداشت از میدان‌های جنوبی و شمالی آزادگان هستند، بر لزوم برداشت از این میدان‌ها مطابق برنامه سال ۱۴۰۰ تأکید کرد.

وی افزود: فعالیت این شرکت‌ها در قالب برنامه‌ریزی‌های فنی و مهندسی ویژه امسال با نظارت‌های ستادی شرکت ملی نفت ایران انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود مقدار برداشت در سال ۱۴۰۱ نیز با پیشرفت‌هایی همراه باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ادامه داد: این تفاوت‌ها مطابق با ویژگی‌های تأسیسات نفتی موجود در منطقه تعیین و در قالب برنامه پیشنهادی شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی توسعه نفت به شرکت ملی نفت ایران ویژه سال آینده اعلام می‌شود.

علیخانی گفت: تعهدهای این شرکت‌ها برای برداشت از میدان‌های نفتی آزادگان شمالی و جنوبی نیز پس از بررسی‌های مهندسی تأیید و ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: هماهنگی و همکاری در میدان‌های مشترک نفتی بین شرکت توسعه‌دهنده و بهره‌بردار نهایی ضروری است و تلاش می‌شود در این زمینه انسجام بیشتری را شاهد باشیم.

بهره‌برداری و توسعه میدان‌های مشترک نفتی از غرب کارون، اولویت شرکت ملی نفت

هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت نیز در این نشست اعلام کرد: تجهیزات و تأسیسات در میدان نفتی آزادگان با نظارت لازم در حوزه‌های مختلف برای افزایش برنامه‌ریزی‌شده تولید در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های نفت و گاز اروندان و مهندسی توسعه نفت در میدان نفتی آزادگان تعهدهای متفاوتی برای حفظ و ارتقای سطح تولید دارند، گفت: تداوم فعالیت‌های تولیدی مطابق با مطالعه‌های انجام‌شده همواره باید با جدیت ادامه داشته باشد و در این زمینه باید شرکت بهره‌بردار نهایی از همان ابتدا در سیاستگذاری‌های مهندسی و تولید حضور فعال داشته باشد.

آمادگی لازم برای بهینه‌سازی وضع موجود در میدان نفتی آزادگان وجود دارد

عبدالله عذاری اهوازی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان در نشست بررسی چالش‌های تولید پایدار از میدان نفتی آزادگان جنوبی گفت: با پشتیبانی‌هایی شرکت ملی نفت ایران آمادگی لازم برای بهینه‌سازی وضع موجود در میدان نفتی آزادگان جنوبی را داریم.

وی افزود: فرآیند تقویت تولید در این میدان نفتی با برنامه‌ریزی جامع و زمان‌بندی‌شده در حال روزآمد شدن است که در این زمینه نیاز است با شرکت مهندسی و توسعه نفت همکاری شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با تأکید بر اهمیت بهبود عملکرد تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی ادامه داد: در این زمینه نیز موانع و چالش‌های پیش رو در حوزه فنی، مهندسی و عملیاتی در حال شناسایی هرچه بیشتر است.

عذاری اهوازی تصریح کرد: بررسی‌های فنی با هدف تولید پایدار و افزایش تولید نفت از میدان آزادگان جنوبی با دقت و حساسیت بسیار بالایی از سوی این شرکت در حال پیگیری است.

عذاری یادآور شد: توجه به افزایش عملکرد تولید از جمله سیاست‌های جدی شرکت نفت و گاز اروندان است که تلاش می‌شود مطابق برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی‌شده ویژه سال ۱۴۰۰ و با هدف دستیابی به چشم‌انداز تولید در افق ۱۴۰۴ اقدام‌های لازم انجام شود.

در پایان این نشست، مدیران شرکت‌های مهندسی و توسعه نفت و نفت و گاز اروندان از مناطق عملیاتی و تولیدی در منطقه نفتی غرب کارون بازدید کردند.

کد خبر 450424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =