بازده انتقال گاز در تأسیسات تقویت فشار گاز رشت افزایش یافت

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از نوسازی و بازسازی تأسیسات تقویت فشار گاز رشت پس از ۴۸ سال و با هدف افزایش بازده انتقال گاز در شمال کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مهدی جمشیدی‌دانا در بازدید از تأسیسات تقویت فشار گاز رشت در منطقه ۹ عملیات انتقال گاز ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان ستادی و عملیاتی در تحقق انتقال ایمن و پایدار گاز در استان‌های شمالی، گفت: بیش از ۱۰ هزار نفرساعت کار طاقت‌فرسا در اوج شیوع ویروس کرونا انجام شده و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی عملیات نوسازی، بازسازی و تعمیرات اساسی را در این ایستگاه انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: با فعال شدن این ایستگاه و افزایش فشار گاز در خطوط لوله استان‌های گیلان و مازندران، ظرفیت انتقال گاز به این استان‌ها و پایداری شبکه و انتقال گاز در شرایط بهتری قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه تأسیسات رشت در سال ۱۳۵۲ به بهره‌برداری رسید و در سال‌های اخیر بازسازی و نوسازی شده است، افزود: این تأسیسات از خط سوم سراسری، گاز را برداشت و به خط لوله نخست سراسری و خط لوله شمال کشور گاز تزریق می‌کند.

به گفته جمشیدی‌دانا، این تأسیسات سه دستگاه توربوکمپرسور ۱۰ مگاواتی با ظرفیت انتقال ۲۳ میلیون مترمکعب گاز در روز دارد.

وی تصریح کرد: اقدام‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری در ایستگاه‌های رشت و رامسر انجام شده و این دو ایستگاه به ویژه ایستگاه رشت، بی شک در اوج سرمای امسال نقش ویژه‌ای را در انتقال گاز و پایداری شبکه شمال کشور ایفا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران طی نشستی با سرپرست و اعضای هیئت رئیسه منطقه ۹ عملیات انتقال گاز با تأکید بر اینکه، اولویت کار ما عملیات است، اظهار کرد: موضوع‌های مربوط به عملیات را در ستاد انتقال به‌جد دنبال و همواره تلاش می‌کنیم پایداری انتقال گاز را که برای ما بسیار حائز اهمیت است، استمرار دهیم.

جمشیدی‌دانا در ادامه با بیان اینکه باید در کارها انضباط مالی و اداری را به‌طور حتم مدنظر قرار داد، یادآور شد: به همه مسائل و بحث حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله توجه ویژه داشته و مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی خطوط و اثربخشی پروژه‌هایی را که تعریف می‌شود مدنظر قرار دهید.

وی گفت: امید است با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران به‌ویژه در ایستگاه‌ها و مراکز بهره‌برداری خطوط لوله و مصرف بهینه مردم، زمستان امسال را نیز مانند پارسال با موفقیت پشت سر بگذاریم.

کد خبر 450490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =