ژاپن بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت از ذخیره‌سازی راهبردی آزاد می‌کند

ژاپن قصد دارد در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت خام را از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود بفروشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از توکیو، وزارت صنعت ژاپن روز دوشنبه (ششم دی‌ماه) اعلام کرد که نهم فوریه مزایده برای فروش حدود ۱۰۰ هزار کیلو لیتر ۶۲۸ هزار و ۹۸۰ بشکه نفت خام از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را به‌عنوان بخشی از آزادسازی هماهنگ‌شده ذخیره‌سازی‌های نفتی تعدادی از مصرف‌کنندگان نفت به رهبری ایالات متحده برای کاهش افزایش قیمت‌ها برگزار می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه (دوم آذرماه) اعلام کرده بود که وزارت انرژی این کشور با هدف پایین‌ آوردن قیمت بنزین، ۵۰ میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را در تلاشی هماهنگ با دیگر مصرف‌کنندگان بزرگ نفت برداشت می‌کند.

کاخ سفید تأکید کرده بود: این آزادسازی به موازات دیگر کشورهای مصرف‌کننده انرژی از جمله چین، هند، ژاپن، جمهوری کره و بریتانیا انجام می‌شود.

وزارت صنعت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد این برداشت که قرار است از مخزن شیبوشی در جنوب غربی ژاپن انجام شود، در ۲۰ مارس یا پس از آن در اختیار برنده مناقصه قرار خواهد گرفت.

دولت ژاپن اوایل آذرماه اعلام کرده بود که در پاسخ به درخواست آمریکا چند میلیون بشکه از ذخیره‌سازی راهبردی نفت خود را آزاد خواهد کرد، در حالی که جزئیات این مسئله به دلایل قانونی هنوز در حال بررسی است، هیچ تغییری در برنامه ما برای آزادسازی نفت از ذخیره‌سازی‌ها وجود ندارد و در عین حال تحولات بازار جهانی انرژی را زیر نظر داریم.

یکی از مقام‌های این وزارتخانه گفت: این نخستین دور از آزادسازی برنامه‌ریزی‌شده است و زمانی که آماده باشیم و در حالی که بازارهای جهانی انرژی را از نزدیک زیر نظر داریم، حراج‌های بیشتری را ارائه خواهیم داد.

کد خبر 451036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =