نشتی خط ۱۲ اینچ مایعات گازی منطقه کریت کمپ اهواز مهار شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از مهار نشتی خط ۱۲ اینچ مایعات گازی منطقه کریت کمپ اهواز خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، غلامرضا مفیدی با اشاره به اینکه خط ۱۲ اینچ مایعات گازی شرکت مارون در منطقه کریت کمپ اهواز چند روز پیش دچار نشتی شد، گفت: با حضور عوامل ایمنی و عملیاتی شرکت، نشتی این خط کنترل شد و خوشبختانه هیچ‌گونه خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: انتقال مایعات گازی از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون به تأسیسات گاز و گاز مایع شرکت کارون از طریق خط ۱۲ اینچ یادشده انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون ادامه‌ داد: این خط، زیرزمینی است که امروز دچار نشستی شد و با وجود  بارندگی، گروه‌های عملیاتی در محل حضور یافتند و نسبت به ایمن‌سازی خط یادشده و محل نشتی اقدام کردند و پس از انجام مراحل ایمن‌سازی، فرآیند ترمیم و راه‌اندازی دوباره این خط لوله در حال پیگیری و انجام است.

مفیدی با اشاره به اینکه این نشتی در خارج از محدوده مسکونی روستاهای مجاور تأسیسات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بوده است، تصریح کرد: با تلاش مجموعه‌های فنی، عملیاتی و ایمنی، فعالیت خط مذکور به‌زودی از سر گرفته خواهد شد، بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی در زمینه ایمنی آن وجود ندارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بزرگ‌ترین شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با توان تولیدی بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز است. این شرکت از شمال به رامین (مسجد سلیمان)، از شمال شرقی به نفت سفید، از شمال غربی به شوش، از جنوب به آبادان و خرمشهر، از جنوب شرقی به شادگان، از جنوب غربی به سوسنگرد و از شرق به شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون منتهی می‌شود.

کد خبر 451130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =