ارزآوری یک میلیارد دلاری پتروشیمی‌ بوعلی‌سینا برای کشور

صادرات پتروشیمی بوعلی‌سینا در سال ۱۴۰۰ به حدود یک میلیارد دلار خواهد رسید که همه ارز حاصل به شبکه مالی کشور تزریق می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی بوعلی سینا، سیدمحمد احمدزاده در دیدار با مدیران بانک ملت در ماهشهر، ضمن تبریک فرارسیدن هشتم دی‌ماه؛ روز ملی صنعت پتروشیمی اظهار کرد: مقدار صادرات پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۰ به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد که همه ارز حاصل به شبکه مالی کشور تزریق می‌شود.
 
وی با اشاره به‌ سختی ماه‌های نخست تحریم افزود: در سال‌هایی که صنعت پتروشیمی تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، با تلاش همکاران موفق شدیم مقدار تولیدات شرکت را از ۷۱ درصد ظرفیت در سال ۹۷ به ۱۱۲ درصد در ۹ ماه سال ۱۴۰۰ برسانیم و عمده محصولات تولیدی شامل بنزن، ریفرمیت و گازوئیل را صادر و ارز حاصل از آن را وارد چرخه اقتصادی کشور کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی‌سینا به افزایش مستمر درآمدهای شرکت اشاره و تصریح کرد: با تلاش و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، سود شرکت بوعلی سینا از ۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۲۱ هزار میلیارد در سال ۹۹ رسید و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال دست یابیم که با تحقق پیش‌بینی‌ها سود خوبی هم عاید سهامداران می‌شود.

احمدزاده با اشاره به افزایش درآمدهای دلاری شرکت ادامه داد: در بحث سودآوری پیش‌بینی می‌کنیم در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ میلیون دلار سود کسب کنیم و این عدد در سال بعد به بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برسد. این مقدار کسب سود در یک سال، معادل یک‌چهارم ارزش کل شرکت است و به این معناست که در چند سال آینده می‌توانیم معادل ساخت یک مجتمع پتروشیمی شبیه بوعلی‌سینا را کسب کنیم.

وی به دیگر دستاوردهای شرکت اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ افزون بر بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک، مخزن خوراک را که در حادثه سال ۱۳۹۵ دچار آسیب شده بود به مرحله ارائه سرویس رساندیم و در حال تکمیل واحد پارازایلین با کمک متخصصان داخلی هستیم که در ابتدای سال آینده عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به برنامه این شرکت برای آینده اظهار کرد: از سال آینده به سمت تعریف پروژه‌های جدید خواهیم رفت و در تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین‌دستی متمرکز خواهیم شد که در این مسیر نقش بانک‌ها در تأمین مالی پروژه‌ها و خلق ارزش می‌تواند حائز اهمیت باشد.

کد خبر 451166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =