گام بلند پتروشیمی پردیس برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از خام‌فروشی

شرکت پتروشیمی پردیس بزرگ‌ترین تولید کننده آمونیاک و اوره خاورمیانه با خرید صددرصد سهام پتروشیمی همت، گام بلندی را برای کاهش آلودگی منطقه عسلویه و به‌دست آوردن عنوان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده اوره در جهان برداشته است.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی پردیس، غلامرضا جمشیدی با اعلام این خبر اظهار کرد: پتروشیمی پردیس همسو با مسئولیت اجتماعی خود برای حفاظت محیط زیست و جلوگیری از خام‌فروشی آمونیاک، پروژه پتروشیمی همت، با ظرفیت تولید یک میلیون تن اوره کشاورزی را خریداری کرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح ملی، برای نخستین بار در ایران، کود اوره سبز بر مبنای فناوری روزآمد دنیا و بدون نیاز به احداث واحد آمونیاک تولید می‌شود که کمترین ضریب مصرف انرژی نسبت به واحدهای اوره موجود دارد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با اشاره با تأثیر بالای این پروژه در کاهش سطح آلایندگی صنعتی در منطقه عسلویه، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح سالانه از سوختن و انتشار بیش از ۸۰۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در عسلویه و مصرف سالانه ۶۷۰ میلیون مترمکعب گاز متان جلوگیری می‌شود.

جمشیدی، جلوگیری از خام‌فروشی آمونیاک مازاد بر مصرف شرکت‌های تولیدکننده آمونیاک داخلی را از دیگر دستاوردهای این پروژه ملی عنوان و تصریح کرد: هم‌اکنون، پتروشیمی پردیس ۲۰۰ هزار تن در سال آمونیاک مازاد بر نیاز خود تولید می‌کند و با راه‌اندازی طرح‌های پتروشیمی هنگام و لاوان، مقدار آمونیاک مازاد منطقه به ۶۰۰ هزار تن در سال می‌رسد که در شرایط تحریم امکان صادرات آن وجود ندارد و در صورت مهیا شدن فرصت صادرات، مصداق خام‌فروشی خواهد بود.

وی گفت: با اجرای این طرح، ایران به بخش عمده‌ای از تعهدهای خود به نهادهای بین‌المللی برای کاهش سطح گازهای آلاینده گلخانه‌ای عمل خواهد کرد و ضریب سلامت شاغلان و ساکنان منطقه عسلویه نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس یادآور شد: با اجرای پروژه همت به‌عنوان فاز چهارم پتروشیمی پردیس، افزون بر ارزآوری و مطرح کردن نام ایران عزیز به‌عنوان میزبان بزرگ‌ترین مجتمع تولیدکننده اوره دنیا، دستاوردهای بزرگی مانند جلوگیری از خام‌فروشی آمونیاک، جلوگیری از مصرف گاز متان و جلوگیری از انتشار گاز دی‌اکسید کربن در منطقه هم‌زمان محقق خواهد شد.

کد خبر 451341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =