آمادگی اوپک‌پلاس برای تأمین مطمئن سوخت مورد نیاز مصرف‌کنندگان

وزیر نفت با تشریح بیست و چهارمین نشست وزارتی اوپک پلاس اعلام کرد: کشورهای عضو این ائتلاف آمادگی دارند در هر زمان که بازار و مصرف‌کنندگان نیاز داشته باشند، به مسئولیت خود در زمینه تأمین سریع و مطمئن نفت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، ۱۴ دی‌ماه) پس از پایان بیست‌وچهارمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) با بیان اینکه تصمیم امروز ادامه تصمیم ماه پیش مبنی بر ادامه افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه نفت در روز برای ماه فوریه ۲۰۲۲ بود، اظهار کرد: با توجه به گزارش کمیته فنی و ارزیابی‌های صورت گرفته کارشناسان از چشم‌انداز اقتصاد جهان و متغیرهای تعیین‌کننده در وضع عرضه و تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ کشورهای اوپک‌پلاس، همگی در تصمیم برای افزایش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای اشتراک نظر داشتند.

وی تصریح کرد: البته اوپک‌پلاس دوباره بر رصد و نظارت مداوم و منظم خود بر تحولات بازار و انجام هرگونه اقدام لازم برای حفظ ثبات حاکم بر بازار نفت تأکید کرد و همه کشورها به تلاش‌های جمعی خود برای حفاظت از دستاوردهای این توافق ادامه خواهند داد.

وزیر نفت گفت: براساس آمار و گزارش‌های منتشرشده به لطف بهبود شاخص‌های اقتصادی در جهان به‌ویژه اقتصادهای بزرگ مصرف‌کننده نفت و پایبندی مناسب کشورهای اوپک‌پلاس که در ماه نوامبر به حدود ۱۱۷ درصد رسید، بازار جهانی نفت با وجود برخی نگرانی‌ها درباره شیوع سویه اومیکرون، در مسیر رضایت‌بخش برای توازن و ثبات در حال حرکت است.

اوجی ادامه داد: کشورهای اوپک‌پلاس نیز از نظر شرایط کنونی رضایت دارند و تلاش جمعی همه تولیدکنندگان، بر حفظ و پایدار کردن ثبات کنونی بازار نفت متمرکز شده است.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با توجه به چشم‌انداز اقتصادی امیدوارکننده‌ای که برای سه ماه نخست سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی شده است، روند کنونی حفظ شود، البته کشورهای اوپک‌پلاس آمادگی دارند در هر زمان که بازار و مصرف‌کنندگان نیاز داشته باشند، به مسئولیت خود در زمینه تأمین سریع و مطمئن نفت اقدام کنند.

کد خبر 451414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =