مصرف گاز ۱۷۶ هزار مکان و اداره دولتی پایش شد

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که در طرح پایش اداره‌ها و اماکن دولتی که براساس بخش‌نامه معاون اول رئیس‌جمهوری هرساله اجرا می‌شود، از ۲۸ آبان‌ماه امسال تاکنون، به ۱۲ هزار مکان مختلف اخطار داده شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدجلال نورموسوی اظهار کرد: در این بازه زمانی، ۱۷۶ هزار بازدید انجام شد که گاز یک‌هزار و ۸۶ واحد به‌دلیل رعایت نکردن ابلاغیه‌ قطع گرفته است و البته پس از بررسی و کنترل دوباره و رعایت تذکرها، گاز این واحدها دوباره وصل شد.

وی ادامه داد: در این بخشنامه، مبنای تعیین حد مجاز میانگین مصرف سال‌های ۹۶ و ۹۷ بود که به غیر از استان‌های جنوبی که پایش ویژه‌ای بر آنها متصور نیست، بقیه استان‌ها مقداری از حد میانگین مصرف این سال‌ها عدول کردند که سبب اعمال جریمه برای اداره‌ها شد.

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: رقم جریمه، با لحاظ ۵۰ درصد به بخش مازاد مصرف میانگین سال‌های ۹۶ و ۹۷، حدود ۹۶ میلیارد تومان بوده است که افزون بر پرداخت گازبها، اداره‌ها ملزم به پرداخت این بخش از جرایم به حساب خزانه دولت هم شدند.

نورموسوی در ادامه با بیان اینکه به غیر از بحث اعمال جرایم در این بازدیدها بر مبنای عدول از مقدار مصرف یا رعایت نکردن خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی خارج از وقت اداری نیز تذکرهایی داده شد، گفت: اکنون نیز این بازدیدها از سوی واحد بسیج شرکت‌های گاز استانی در حال پیگیری است و واحد بسیج شرکت ملی گاز ایران هم سامانه‌ای را تحت وب طراحی کرده است و آمار را به صورت روزانه از طریق گازهای استانی وارد سامانه می‌کند که برای آن گزارش‌گیری می‌شود و روزانه به اطلاع مبادی ذیربط می‌رسد.

وی تصریح کرد: اکنون از حدود ۴ هزار بازرسی روزانه، ۳۰۰ تا ۳۵۰ اداره تذکر دریافت می‌کنند و ۲۴ تا ۲۵ مورد قطعی گاز هم به‌واسطه رعایت نکردن انجام می‌شود.

سرپرست مدیریت امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران همچنین با بیان اینکه اداره‌ها حداکثر به‌صورت سیکل گردشی تا ۱۵ روز یک بار پایش می‌شوند، گفت: اداره‌هایی که به‌صورت خدمات شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، مشمول خاموش کردن سامانه‌های گرمایشی پس از ساعت‌های اداری نیستند.

نورموسوی در پایان کاهش اخطارها در اداره‌ها را نشانه رعایت بیشتر در این زمینه خواند و تأکید کرد: بسیاری از اداره‌ها فرد مسئول تأسیسات ندارند و شاید بیشترین مشکل اینجاست که متولی امر چون مسئول مستقیم ندارد، نظارتی هم بر این بخش نمی‌شود، اما اداره‌های بزرگ‌تر بی‌شک رعایت بیشتری می‌کنند؛ به‌ویژه در اداره‌هایی که از سامانه‌های هوشمند برای کنترل دما استفاده می‌کنند و در نتیجه، در رعایت کنترل سامانه گرمایشی موفق‌ترند.

کد خبر 451417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =