تبیین و تشریح اقدام‌های دولت برای تقویت اعتماد مردم ضروری است

رئیس‌جمهوری گفت: تبیین و تشریح اقدام‌های دولت در حوزه‌های مختلف ضمن تقویت بیش از پیش اعتماد ملت به دولت، نقشه دشمنان برای ناامیدی مردم را خنثی می‌کند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، امروز (چهارشنبه، ۱۵ دی‌ماه) در نشست هیئت دولت بر اهمیت اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام تأکید و اظهار کرد: مجموعه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها باید فعال بوده و با حوزه سخنگویی و شورای اطلاع‌رسانی دولت هماهنگ باشند و مواضع سازمان و دولت را برای مردم تبیین کنند و توضیح دهند و در مقابل، انتقادها و نظرهای مردم را انتقال داده و پل ارتباطی بین دولت و مردم باشند.

وی افزود: مردم در کنار اعتماد به دولت انتظار دارند گزارش عملکردها و اقدام‌های انجام‌شده دستگاه‌ها به آنها ارائه شود و در این زمینه روابط عمومی‌ها و صداوسیما نقش مهمی برعهده دارند.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دولت از طرح انتقادها و دغدغه‌های مردم استقبال می‌کند و آن را در اصلاح و پیشرفت امور مؤثر می‌داند، تصریح کرد: در کنار ضعف و ابهام‌هایی که در فضای رسانه‌ای یا در عرصه افکار عمومی مطرح می‌شود، دستگاه مربوطه باید پاسخ مناسبی به این‌گونه ابهام‌ها و پرسش‌ها ارائه دهد.

رئیسی گفت: هماهنگی کامل تیم اقتصادی دولت، سیر نزولی تورم و سفرهای استانی از جمله نقاط قوت دولت است، اما متأسفانه به‌دلیل نبود اطلاع‌رسانی دقیق و بهنگام، برخی‌ها تلاش می‌کنند ‌این‌گونه موارد را به‌عنوان نقاط ضعف مطرح کنند و در اذهان عمومی به نوع دیگری جلوه دهند، از این رو لازم است در کنار تبیین و تشریح اقدام‌ها و عملکردها، در بیان مطالب به‌ویژه اعداد و آمار اقتصادی دقت شود که محکم و حساب شده باشد تا اعتماد مردم خدشه‌دار نشود.

کد خبر 451477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =