۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
  • کد خبر: 451687
افزایش تقاضای نفت آسیا و واکنش اوپک

تقاضای نفت آسیا در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد و چگونگی واکنش اوپک‌پلاس به این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری پلتس، احتمال دارد که تقاضای نفت آسیا پس از یک دوره طولانی رشد ناپایدار، سرانجام روند افزایشی پایداری پیدا کند، اما چگونگی واکنش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک‌پلاس) و تغییر سیاست تولید این ائتلاف، برای حمایت از این روند صعودی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصمیم سال ۲۰۲۲ اوپک و متحدانش برای افزایش سهمیه‌های عرضه تولیدکنندگان این ائتلاف با انتظار اینکه بازار با وجود افزایش موارد ابتلا به کرونا در ماه‌های آینده، نفت بیشتری را جذب می‌کند، برای اقتصادهای شکننده واردکنندگان نفت آسیا خوشایند بوده است.

بر اساس بررسی پلتس، انتظار می‌رود تقاضای نفت آسیا در سال ۲۰۲۲، یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۰۳ درصد سطح پیش از همه‌گیری ویروس کرونا برسد که بیشتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. هر چند که تاثیر کامل سوبه اومیکرون ویروس کرونا همچنان به طور کامل مشخص نیست. رشد تقاضای نفت تحت تاثیر تقاضای سوخت قرار دارد که انتظار می‌رود به مقدار یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ رشد کند.

اوپک‌پلاس در نشست چهارم ژانویه وزیران این ائتلاف، با تصویب افزایش روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید در ماه فوریه نشان داد  همچنان مطمئن است اومیکرون تأثیر کمتری بر تقاضای جهانی نفت خواهد داشت.

پالایشگاه‌های آسیایی بر این باورند که عرضه جهانی نفت بسیار محدود باقی مانده و قیمت‌های نفت بیش از حد بالاست. کاربران نهایی همچنان از اوپک‌پلاس می‌خواهند تولید خود را حداقل ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد که دو برابر سطح افزایش تولید فعلی است.

کد خبر 451687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =