حضور عضو هیئت رئیسه مجلس در غرفه پتروشیمی اروند/ ایران از واردات محصول E-PVC بی‌نیاز می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه پتروشیمی اروند با مدیرعامل این شرکت و بعضی از تولیدکنندگان محصولات چرم و صنایع وابسته دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی اروند، حسن نشان‌زاده مقدم در جریان دیدار علیرضا سلیمی از غرفه پتروشیمی اروند این شرکت را تنها تولیدکننده E-PVC خاورمیانه معرفی کرد و گفت: با توقف تولید این محصول در عربستان، اکنون E-PVC خاورمیانه در انحصار پتروشیمی اروند است و به‌زودی با راه‌اندازی گرید جدید ۷۰۴۴ محصول E-PVC، کشور از واردات این گرید هم بی‌نیاز می‌شود.

وی افزود: اگر ما E-PVC خود را به‌صورت خام به خارج از کشور صادر کنیم، حدود ۷۰ میلیون دلار برای ما آورده خواهد داشت، اما اگر محصول خود را به صنایع پایین‌دستی داخل کشور بدهیم، بازاری به ارزش بیش از ۱۵۰ میلیون دلار با اشتغال پایدار ۵ هزار نفر به‌وجود می‌آید.

مدیرعامل پتروشیمی اروند در ادامه تأکید کرد: این آمادگی را داریم که همه تولیدات خود را برای توسعه صنایع پایین‌دستی کشور عرضه کنیم تا افزون بر ایجاد اشتغال، ارزش افزوده بیشتری را برای کشور ایجاد کند.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید بر توسعه صنایع پایین‌دستی، اقدام پتروشیمی اروند در تولید گرید جدید را مصداق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری دانست و افزود: باید تلاش شود تا افزون بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، تولیدات پتروشیمی به سوی صنایع پایین‌دستی سوق داده شود.

محمد عرب از تولیدکنندگان محصولات چرم، با اشاره به تأمین مواد اولیه از پتروشیمی اروند افزود: پیش از این مواد اولیه خود را از کشورهای شرق آسیا از جمله چین وارد می‌کردیم که اکنون ۱۰۰ درصد نیاز ما از پتروشیمی اروند تأمین می‌شود.

محمدرضا داورپناه از دیگر تولیدکنندگان صنعت چرم با اشاره به اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه صنعت پتروشیمی کشور، اظهار کرد: در دوران تحریم خودکفا شدیم و با حمایت صنایع بالادستی باید قابلیت‌های خود را ارتقا دهیم و به‌دنبال اصلاح صنایع وابسته باشیم.

در پایان این نشست، عضو کمیته پتروشیمی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند از غرفه‌های شرکت‌های پایین‌دستی بازدید کردند.

کد خبر 451805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =