آغاز دورانی نو در پتروشیمی اروند با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با طرح‌های توسعه‌ای که برای پتروشیمی اروند پیش‌بینی شده است، شاهد آغاز دورانی نو برای این مجتمع خواهیم بود.

به گزارش شانا به نقل از پتروشیمی اروند، مرتضی شاهمیرزایی روز پنجشنبه، (هفتم بهمن) در رأس هیئتی از مدیران صنعت پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی اروند حضور یافت و با مدیران این شرکت نشستی صمیمانه‌ برگزار کرد.

وی تصریح کرد: در چشم‌انداز شرکت نیز طرح‌های توسعه را در نظر داریم تا بتوانیم کشور را از واردات بعضی محصولات بی‌نیاز کنیم و در کنار آن ارزآوری برای کشور را به ارمغان آوریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با قابل توجه دانستن دستاوردهای شرکت پتروشیمی اروند در سه ساله گذشته، تحولات در این مجتمع را حاصل مدیریت و عملکرد کارکنان این مجموعه دانست و گفت: مدیریت این مجموعه یکی از نیروهای خدوم و مبتکر صنعت پتروشیمی است و اکنون با طرح‌های توسعه‌ای که برای شرکت پیش‌بینی شده، شاهد آغاز دورانی نو برای شرکت پتروشیمی اروند خواهیم بود.

شاهمیرزایی افزود: به‌صورت ویژه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در کنار مجموعه پتروشیمی اروند خواهد بود تا شاهد ثبت و استمرار رکوردهای تازه در تولید و فروش محصولات این شرکت باشیم.

وی تأکید کرد:  اکنون شاهد تغییرات اساسی در شرکت پتروشیمی اروند هستیم که جای قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پیشنهاد داریم در توسعه و سرمایه‌گذاری به سمت طرح‌هایی برویم که ما را از خارج کشور بی‌نیاز کنند تا بتوانیم به خود متکی باشیم.

شاهمیرزایی افزود: همکاران خلاق پتروشیمی اروند کارهای بزرگی انجام دادند و ثابت کردند در کنار تولیدی بودن، فناور هستند و باید به سمت ایده‌پردازی برای هدف‌گذاری‌های مهم ایجاد واحدهای تکمیل زنجیره برویم.

وی در میان صحبت‌های خود با اشاره به تغییرات در رأس هلدینگ خلیج فارس، تغییرات تازه را آغاز دوره نو برای این مجموعه تعریف کرد و گفت: بنا بود سهم دولت در هلدینگ خلیج فارس واگذار شود که بنا به ملاحظاتی، بازنگری شد و سهم دولت در هلدینگ باقی خواهد ماند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در پایان سخنان خود از اقدام‌های عزت‌آفرین و افتخارآفرین شرکت پتروشیمی اروند که منجر به ثبت رکوردهای تازه در تولیدات زنجیره کلر و پی‌وی‌سی شده است، قدردانی کرد و گفت: این حاصل تلاش‌های همه کارکنان به رهبری مدیریت این شرکت است.

حسن نشان‌زاده‌مقدم، مدیرعامل پتروشیمی اروند نیز در این نشست صمیمانه با سرآمد دانستن این شرکت در حل مشکلات و رسیدن به ثبت رکوردهای جدید در تولید و فروش محصولات گفت: بدهی‌های انباشته شده از زمان پروژه تسویه شده است و اکنون در آستانه عرضه اولیه در بازار سرمایه هستیم.

وی افزود: اکنون تنها تولید کننده EPVC خاورمیانه هستیم و دارای سهم در مجتمع‌های تولیدکننده کلر دنیا هستیم که چند شرکت منطقه را نیز از این حیث تأمین می‌کنیم.

سیدجلال میرهاشمی، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با اشاره به افزایش مستمر تولید در مجتمع پتروشیمی اروند و برنامه این مجتمع برای تحقق ظرفیت بیش از ۹۰ درصد، این هدف را قابل دسترس خواند و گفت: شرکت پتروشیمی اروند با حمایت از فناوری ساخت داخل در آند و کاتدها، مشکلات سال‌های گذشته صنعت پتروشیمی را برطرف کرد و اکنون به نقطه‌ای رسیده که توانسته التهاب بازار کشور در محصول پی‌وی‌سی را برطرف کند و این تنها با افزایش تولید و عرضه در بازار محقق شد.

وی افزود: واحد کلرآلکالی پتروشیمی اروند در مقیاس جهانی دیده می‌شود و کشور به محصول کاستیک این شرکت نیازمند است و پتروشیمی اروند مانند یک مادر می‌ماند که شرکت‌های دیگر را تغذیه می‌کند.

میرهاشمی در ادامه با اشاره به طرح‌های شرکت پتروشیمی اروند برای توسعه مجتمع گفت: با توسعه شرکت و واحد دوم پی‌وی‌سی، افزون بر نیاز کشور، اروند با ارزش افزوده بیشتری وارد بازار سرمایه خواهد شد که می‌تواند برای سهامداران هم اتفاق قابل توجهی باشد.

مدیرتولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین تعمیرات اساسی در این شرکت را بسیار ارزشمند خواند و تأکید کرد: تعمیرات اساسی پیش‌نیازهایی دارد و در دوره تعمیرات نیز زحمات شبانه‌روزی می‌طلبد که باید خداقوت گفت و مطمئنیم در پایان تعمیرات با افزایش تولید، این خستگی رفع خواهد شد و امیدواریم با افزایش تولید، رکوردهای پتروشیمی اروند به‌طور مستمر افزایش یابد، همان‌گونه که در سال‌های گذشته شاهد افزایش تولید مستمر مجتمع بوده‌ایم و امیدواریم این روند تا بالاتر از ظرفیت اسمی ادامه یابد.

میرهاشمی در پایان با گواه به تغییر ملموس در کیفیت محصولات پتروشیمی اروند تأکید کرد: امروز شرکت پتروشیمی اروند به نقطه‌ای رسیده که مشتریان از آن راضی هستند و این موضوع حاصل تغییراتی است که در سال‌های گذشته در سیاست‌گذاری این مجتمع لحاظ شده است.

کد خبر 452498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =