۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 452127
اوپک دیدگاه مثبتی به بازار نفت در ۲۰۲۲ دارد

اوپک با وجود شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا به بازار نفت در سال جاری میلادی خوش‌بین است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) روز سه‌شنبه (۲۸ دی‌ماه) در گزارش اخیر ماهانه خود به برآورد این سازمان برای رشد قابل توجه تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ با وجود شیوع سویه اومیکرون و افزایش نرخ‌های بهره همچنان خوشبین ماند و تأکید کرد بازار تا پایان امسال به‌خوبی حمایت می‌شود.

این دیدگاه خوش‌بینانه اوپک با افزایش قیمت‌های نفت به بالاترین حد از سال ۲۰۱۴ هم‌زمان شده است. عرضه محدود از افزایش قیمت‌ها حمایت کرده و گزارش اوپک نشان می‌دهد این سازمان در ماه دسامبر ۲۰۲۱ تولیدش را کمتر از مقداری که متعهد شده بود، افزایش داده است.

اوپک بدون ایجاد تغییری در برآورد پیشین خود، پیش‌بینی کرد که تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۲۲ به مقدار ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

این سازمان همچنین پیش‌بینی کرد که مصرف نفت در سه ماه سوم امسال از مرز ۱۰۰ میلیون بشکه در روز عبور می‌کند. این رقم‌ها نسبت به برآورد پیشین اوپک تغییری نداشته است.

بر اساس این گزارش، تقاضای نفت امسال به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا رشد خواهد کرد.

بنا بر آمار اوپک، جهان آخرین بار در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.

گزارش ماهانه اوپک نشان داد که تولید نفت این سازمان در ماه دسامبر به مقدار ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۲۷ میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز رسیده که بسیار پایین‌تر از افزایش تولید تصویب شده برای این سازمان است.

اوپک همچنین پیش‌بینی خود از رشد تولید نفت شیل آمریکا در سال ۲۰۲۲ را از ۶۰۰ هزار بشکه در روز  به ۶۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داد، اما پیش‌بینی افزایش عرضه کشورهای غیراوپک در سال جاری میلادی را بدون تغییر نگه داشت.

این سازمان پیش‌بینی کرد که جهان امسال به ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز نفت اوپک نیاز خواهد داشت که نسبت به پیش‌بینی ماه گذشته تغییری نداشته و بیانگر فضای بیشتر برای تولید بالاتر از سوی اعضای اوپک است.

کد خبر 452127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =