آسیب‌دیدگی خط لوله دریافت میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برطرف شد

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از رفع آسیب‌دیدگی و اتصال خط لوله انتقال میعانات گازی ابرپالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با تکیه بر توان فنی و کار گروهی متخصصان جوان این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت ستاره خلیج فارس، محمدعلی دادور در این باره بیان کرد: با توجه به بارندگی‌های هفته گذشته در استان و وقوع سیلاب، بستر رودخانه کل در حوالی روستای گچین تغییر کرد و این سیلاب به مسیر خط لوله انتقال میعانات گازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد شد که متأسفانه سبب آسیب‌دیدگی این خط لوله شد.

وی افزود: مطابق استانداردها خط لوله انتقال میعانات گازی در بستر رودخانه ایمن‌سازی شده است، اما با وقوع سیل در فواصل دورتر از رودخانه، سیلاب به مسیر اطراف خط لوله انتقال خوراک این پالایشگاه تغییر مسیر داد و با توجه به فشار وارده از دو نقطه دچار آسیب‌دیدگی شد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه در زمان وقوع رخداد، شیرهای خودکار مسیر را مسدود کردند، گفت: پس از رسیدن خط‌بانان، شیرهای بزرگ‌تر بالادستی نیز بسته شدند تا از آسیب‌های احتمالی بیشتر پیشگیری شود و بلافاصله نیروهای عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و عملیات ‌ترمیم خط انتقال آغاز شد.

دادور در تشریح عملیات رفع آسیب‌دیدگی خط لوله افزود: در روزهای اخیر دو سد خاکی در اطراف مسیر جدید سیلاب احداث شد و لوله‌های آسیب‌دیده شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه قرارگیری لوله‌ها در مسیر سیلاب، عملیات رفع آسیب‌دیدگی را با دشواری‌های فراوانی روبه‌رو کرده بود، ادامه داد: متخصصان شرکت نفت ستاره خلیج فارس با اقدام‌های جهادی بی‌وقفه در چند شبانه‌روز این دو خط لوله را به یکدیگر اتصال دادند و ارتباط خط لوله برقرار شد تا دریافت میعانات گازی از میدان مشترک پارس جنوبی ازسرگیری شود.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار کرد: با وجود این شرایط عملیات تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس لحظه‌ای با وقفه روبه‌رو نشد و روزانه بالغ بر ۴۳ میلیون لیتر بنزین تولیدی خود را با توجه به نیاز کشور، به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تحویل داد.

دادور با بیان اینکه اتصال خط لوله برای دریافت خوراک پالایشگاه برقرار شده است، گفت: پس از هواگیری خط تا ساعات پایانی امشب، مانند گذشته تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز دریافت خوراک بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی حهان را خواهیم داشت.

خط لوله پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۳۸۸ کیلومتر طول دارد، پس از طی کردن مسیری سخت‌گذر از استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس می‌رسد که مسئولیت نگهداری و تعمیرات این خط انتقال تنها به‌عهده این شرکت است.

کد خبر 452499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =