فروش نفت نسبت به ماه آخر دولت قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: فروش نفت و میعانات گازی در حالی که هنوز توافقی نشده نسبت به آخرین ماه فعالیت دولت دوازدهم ۴۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده رویکرد فعالانه در شرایط سخت است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، احسان خاندوزی دیروز (جمعه، هشتم بهمن‌ماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه افزایش ملموس فروش نفت و تأمین ارز کالاهای اساسی از توفیق‌های این دولت است، اظهار کرد: برخی آقایان، رفع مشکلات صادرات را منوط به توافق هسته‌ای کرده بودند، اما دولت سیزدهم با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تعامل با کشورهای دوست و همسو، دستاوردهای بزرگی در حوزه تجارت خارجی و امنیت اقتصادی به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه فروش نفت و میعانات گازی نسبت به ماه آخر دولت قبل بیش از ۴۰ درصد رشد کرده است، افزود: یکی از اقدام‌های اصلی در شرایط تحریم افزایش فروش نفت بود. در حالی که هنوز توافقی نشده، فروش نفت و میعانات نسبت به آخرین ماه فعالیت دولت سیزدهم ۴۰ درصد رشد داشته که نشان‌دهنده رویکرد فعالانه در شرایط سخت است. دولت سیزدهم معیشت مردم را به توافق با قدرت‌ها گره نزده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: در عین حال رویکرد منطقه‌گرایی و سیاست همسایگی دولت در حال ثمر دادن است. با فاصله کمی نسبت به سفر رئیس‌جمهوری به روسیه، ثمره اقتصادی این سفر به بار نشست و نامه رسمی روسیه مبنی بر اینکه نخستین بخش خط اعتباری برای ساخت نیروگاه سیریک تخصیص داده شده است به وزارت اقتصاد ارسال شد.

کد خبر 452503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =