امنیت پایدار انرژی در شمال شرق کشور تقویت می‌شود

مجری طرح توسعه مخزن شوریجه تأکید کرد که این طرح از پروژه‌های مهم صنعت نفت کشور است که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شمال شرق کشور اجرا شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، سعید رجب‌زاده در نشست آغازین پروژه توسعه این مخزن که به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و با حضور نمایندگان شرکت مپنا (پیمانکار) و مشارکت قدس نیرو و مپسا (مشاور) برگزار شد، در بیان اهمیت اجرای این پروژه اظهار کرد: با اجرای آن انجام عملیات ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در ماه‌های گرم سال میسر می‌شود تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز و ماه‌های سرد، از این مخزن برداشت و کمبود گاز در زمان اوج مصرف را جبران کنیم.

وی نتایج حاصل از نشست آغازین پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نشست راهکارهای مؤثری برای انجام هم‌افزایی بیشتر بین دست‌اندرکاران پروژه توافق شد تا پروژه با سرعت قابل قبول پیشرفت کند و دستیابی به اهداف مورد نظر محقق شود.

مجری طرح توسعه مخزن شوریجه تصریح کرد: پیمانکار ساخت جاده و راه و ساختمان به‌زودی عملیات‌ مرتبط را آغاز می‌کند و در ابتدای سال آینده نیز با استقرار دکل‌های حفاری، شاهد آغاز عملیات حفاری چاه‌ها خواهیم بود.

براساس این گزارش، با توجه به سردسیر بودن و دور بودن شمال شرق کشور از منابع  تولید، شرکت مهندسی و توسعه گازایران برنامه‌های متعددی را به‌منظور تأمین امنیت انرژی برای ساکنان این مناطق در دستور کار قرار داده و در تلاش است با به‌کارگیری مشاور و پیمانکار مجرب، توسعه ذخیره‌سازی در میدان شوریجه را عملیاتی کند.

کد خبر 452518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =