آمادگی قطر برای مقابله با بحران احتمالی گاز در اتحادیه اروپا

یک منبع اعلام کرد که قطر به‌دنبال تضمین اتحادیه اروپا برای حفظ گاز اضطراری در این اتحادیه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، یک منبع اظهار کرد قطر به اتحادیه اروپا اعلام کرده است این اتحادیه باید فروش دوباره گاز به خارج از اتحادیه اروپا را محدود کند تا تأمین‌کنندگان اصلی بتوانند در صورت بروز درگیری روسیه و اوکراین، به این قاره گاز عرضه کنند و جلو بحران کوتاه‌مدت را بگیرند.

این کشور حاشیه خلیج فارس تصریح کرد که همچنین لازم است تحقیقات طولانی‌مدت اتحادیه اروپا درباره قراردادهای بلندمدت گاز قطر حل و فصل شود تا وابستگی این اتحادیه به فروش تک‌محموله‌ کاهش یابد و بیشتر به قراردادهای بلندمدت متکی باشد تا امنیت انرژی خود را تقویت کند.

دلیل اصلی بحث اتحادیه اروپا و تأمین کنندگان عمده، مسئله آزادسازی بازار گاز اتحادیه اروپاست.

اتحادیه اروپا تجارت آزاد گاز را برای امنیت انرژی ضروری می‌داند، اما تولیدکنندگان عمده و برخی مصرف‌کنندگان گاز معتقدند اصلاحات دو دهه گذشته بیشتر ویرانی به بار آورده و سبب قیمت‌های بالاتر شده است.

ایالات متحده نگران حمله روسیه به اوکراین است و در هفته‌های اخیر از قطر و سایر تولیدکنندگان بزرگ گاز خواسته است امکان عرضه گاز بیشتر به قاره سبز را در صورت مختل شدن انتقال گاز روسیه بررسی کنند.

روسیه حدود یک‌سوم گاز اروپا را تأمین می‌کند و هرگونه وقفه سبب وخیم‌تر شدن بحران انرژی موجود ناشی از کمبود جهانی نفت و گاز می‌شود.

کد خبر 452730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =