عملکرد ۲۰ سال گذشته صنایع پتروشیمی در زمینه مسئولیت اجتماعی

ساخت، بازسازی و تجهیز مدارس، اماکن آموزشی و ورزشی و مسکن، تأمین منابع مالی برای تقویت زیرساخت‌های مناطق، ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، توانمندسازی جوامع محلی، مدیریت بحران، حفظ محیط زیست و پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا بخشی از اقدام‌های صنعت پتروشیمی در مسیر ایفای مسئولیت اجتماعی در ۲۰ سال اخیر است.

به گزارش خبرنگار شانا، صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۹ در حوزه مسئولیت اجتماعی اقدام‌های بی‌شماری در حوزه‌های آموزشی، ورزشی، توانمندسازی، درمانی، خدماتی، عمرانی، فرهنگی، مذهبی و هنری، محیط زیست، اجتماعی، توانمندسازی جوامع محلی، مدیریت بحران و مقابله با شیوع ویروس کرونا (از دو سال گذشته) انجام داده است. این گزارش به اقدام‌های ۲۰ ساله صنعت پتروشیمی می‌پردازد.

آموزش: صنعت پتروشیمی در این ۲۰ سال در حوزه آموزش در ۱۲۸ مورد ایفای نقش کرده است که ۶۶ مورد برای ساخت و بازسازی مدارس و اماکن آموزشی، ۱۲ مورد برای تجهیز مدارس و دانشگاه‌ها و ۵۰ مورد نیز از دیگر موارد مشمول در حوزه آموزش بوده است.

ورزشی: ۸۲ اقدام در حوزه ورزش از سوی صنعت پتروشیمی در سال‌های ۷۹ تا ۹۹ ثبت شده که ۵۱ مورد آن شامل ساخت و بازسازی سالن‌ها و اماکن ورزشی بوده است.

توانمندسازی: ۷۹ مورد مساعدت مالی به نهادها و ارگان‌ها برای تقویت زیرساخت‌های منطقه و تأمین تجهیزات، ۱۴ مورد اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار، ۸۱ مورد مساعدت مالی و تأمین کالا به افراد نیازمند، ۱۱ مورد ساخت و تعمیر مسکن از اقدام‌های صنعت پتروشیمی کشور در حوزه توانمندسازی بوده است که در مجموع ۲۵۲ اقدام در این حوزه صورت گرفته است.

درمانی: اقدام‌های بی‌شماری از سوی صنعت پتروشیمی طی این سال‌ها در بخش درمانی انجام شده است که در مجموع شامل ۸۶ مورد در این حوزه می‌شود؛ ۱۸ مورد برای تجهیز و تعمیر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۱۳ مورد ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ۳۱ مورد مساعدت مالی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از جمله این موارد بوده است.

خدماتی: پتروشیمی‌ها در ۱۱۴ مورد در بخش خدماتی جوامع محلی ایفای نقش کرده‌اند که ۹۴ مورد آن شامل اقدام‌های متناسب با شرایط بحرانی و سایر موارد شامل اشتغال، تأمین امنیت و ... است.

عمرانی: ۹۸ مورد کمک به توسعه زیرساخت‌های عمرانی و ۱۸ مورد کمک و مساعدت مالی به نهادها و ارگان‌های متولی فعالیت‌های عمرانی از خدمات عمرانی انجام‌شده از سوی صنعت پتروشیمی در ۲۰ سال اخیر است که در مجموع ۱۱۶ مورد می‌شود.

فرهنگی، مذهبی و هنری: ۱۵۷ اقدام در بخش فرهنگی، مذهبی و هنری پتروشیمی‌ها در این دوره زمانی ثبت شده است، به‌طوری که ۳۵ مورد از آنها شامل ساخت ابنیه فرهنگی، مذهبی و هنری، ۱۱ مورد کمک به شکوفایی سنت‌ها، هنرها، آداب و رسوم منطقه و ایجاد اشتغال پایدار و ۳۶ مورد کمک به مساجد و تأمین اقلام فرهنگی می‌شود.

محیط زیست: ۶۹ مورد ایجاد و نگهداشت فضای سبز پایدار به مساحت ۲۲۸۰ هکتار، ۹ مورد حمایت از گونه‌های گیاهی و جانوری، ۵۷ مورد کاهش تولید پساب‌های صنعتی، فلرینگ و گازهای گلخانه‌ای و سیستم پایش آنلاین و ۹ مورد اصلاح فرآیندهای تولید و کاهش مصرف انرژی در این حوزه ثبت شده است؛ در مجموع ۱۴۴ اقدام زیست محیطی در این مسیر انجام شده است.

پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹: صنایع پتروشیمی در دو سال گذشته گام‌های بلندی به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در ایفای نقش مسئولیت اجتماعی برداشته‌اند؛ تأمین محصولات پتروشیمی برای پوشش تقاضای جامعه برای مواد شوینده و بهداشتی، تولید و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده دست از سوی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، عرضه اختصاصی مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان منسوجات، تجهیزات بهداشتی و ماسک در بورس، مدیریت تولید و توزیع گسترده بیش از ۲۵۰۰ تن آب ژاول برای مصارف گندزدایی در سطح شرکت‌ها و شهرها، تأمین بخشی از اعتبار مورد نیاز شهرستان‌های پیرامون محل استقرار شرکت‌های پتروشیمی برای مقابله با کرونا، تأمین بخشی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در شهرهای اطراف مناطق ویژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه از جمله اقدام‌های این صنعت در شرایط کرونایی بوده است.

۱۳۹۹: صنعت پتروشیمی در سال ۱۳۹۹، ۷۵۰۰ میلیارد ریال در حوزه مسئولیت اجتماعی هزینه کرده که از این میزان ۴۸۴۰ میلیارد ریال در بخش اجتماعی و ۲۶۶۰ میلیارد ریال در بخش زیست محیطی صرف شده است. حوزه اجتماعی شامل اقدام‌های زیرساختی و عمرانی، فرهنگی/ ورزشی، درمانی/ پزشکی، آموزش و پژوهش، حمایت‌های اجتماعی، توانمندسازی جوامع محلی، مقابله با انتشار کرونا و مدیریت بحران و حوزه زیست محیطی شامل اقدام‌های ایجاد و نگهداشت فضای سبز، حمایت از گونه‌های گیاهی، هزینه‌های کاهش آلایندگی، حمایت از گونه‌های جانوری بوده است.

۱۴۰۰: هزینه‌کرد ۷ هزار میلیارد ریالی برای حوزه مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۰ از سوی صنعت پتروشیمی برنامه‌ریزی شده که از این مقدار، ۳۵۳۳ میلیارد ریال در ۶ ماه نخست امسال در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است؛ ۴۲۸ میلیارد ریال در زمینه زیرساختی و عمرانی، ۸۷ میلیارد ریال در بخش فرهنگی و ورزشی، ۴۰۱ میلیارد ریال در حوزه درمانی و پزشکی، ۷۸۰ میلیارد ریال در زمینه آموزش و پژوهش، ۷۵۵ میلیارد ریال در بخش حمایت اجتماعی، ۷۳ میلیارد ریال در حوزه توانمندسازی، ۶۳۸ میلیارد ریال برای مقابله با کرونا، ۱۵ میلیارد ریال در مدیریت بحران، ۳۳۶ میلیارد ریال در بخش نگهداشت فضای سبز و ۲۰ میلیارد ریال برای گونه‌های جانوری.

سمانه بیدمشک

کد خبر 452799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =