برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با حضور ۴۲۰ شرکت داخلی و خارجی

معاون وزیر نفت از برگزاری پانزدهمین نمایشگاه ایران پلاست باحضور ۴۲۰ شرکت داخلی و خارجی خبر داد و گفت: این نمایشگاه فرصتی منحصر بفرد برای ارائه آخرین توانمندی‌های روز صنعت پلیمر و پلاستیک است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی امروز (پنجشنبه، ۱۴ بهمن‌ماه) در جمع شرکت‌کنندگان در «نخستین مسابقه ملی شیمی یادگار»، اظهار کرد: نمایشگاه ایران پلاست از هجدهم تا ۲۱ بهمن‌ماه با حضور ۴۲۰ مشارکت کننده فعال داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی با بیان این که این نمایشگاه با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی به‌صورت کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، گفت: نمایشگاه ایران پلاست فرصتی بزرگ و منحصر به فرد در منطقه خاورمیانه است که آخرین رویدادها و توانمندی‌های به‌روز صنعت پلیمر، پلاستیک و صنایع وابسته را در معرض نمایش و رقابت می‌گذارد.

فاصله از خام‌فروشی با توسعه صنایع تکمیلی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح وضع کنونی صنعت پتروشیمی ایران بیان کرد: ظرفیت تولید در ۶۸ مجتمع تولیدی پتروشیمی حدود ۹۰ میلیون تن است که تولید ۶۵ میلیون تن محصول را به ثبت می‌رساند که از  این مقدار ۳۰ میلیون تن برای صادرات، ۱۰ میلیون تن مصرف داخلی و ۲۵ میلیون تن خوراک میان مجتمعی است.

شاهمیرزایی ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش به‌عنوان یک راهبرد مورد توجه قرار دارد و در این راستا باید از خام‌فروشی فاصله گرفت و به‌سوی تولید محصولات نهایی و گسترش صنایع پایین دستی حرکت کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با دعوت از دانشجویان و پژوهشگران برای همکاری‌های آتی تصریح کرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی آماده هرگونه همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهی است و این آمادگی وجود دارد تا با مراکز دانشگاهی همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

وی به رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان اشاره کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که در ۵ سال آینده رشد ۴.۵ درصدی تقاضا برای محصولات پتروشیمی در جهان رقم بخورد.

کد خبر 452842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =