ابزار پیچیده حفاری چاه‌های نفت و گاز بومی‌سازی شد

یک شرکت دانش‌بنیان برای نخستین بار در کشور ابزار Free Point از ابزارهای با فناوری پیچیده و حائز اهمیت در بخش حفاری چاه‌های نفت و گاز را طراحی و بومی‌سازی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، با حمایت محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و پیگیری‌های مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالا در قالب قراردادهای بومی‌سازی کالا و تجهیزات مهم و راهبردی مورد نیاز صنعت نفت، شرکت دانش‌بنیان «نسیم همراه» برای نخستین‌بار در کشور کالای ساخت ابزار Free Point از ابزارهای با فناوری پیچیده و حائز اهمیت در بخش حفاری چاه‌های نفت و گاز را طراحی و ساخته است.

مراحل تحقیق، توسعه و بومی‌سازی دانش فنی ساخت ابزار Free Point با نظارت و پیگیری همکاران مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالا انجام شد و مراحل آزمایش میدانی آن به‌صورت مطلوب با همکاری شرکت ملی حفاری ایران و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب انجام شد.

کاربرد این ابزار در تشخیص و تعیین عمق گرفتگی لوله‌های حفاری در چاه‌های نفت و گاز است که دقت و کیفیت عملکرد آن برای تصمیم‌گیری درباره نحوه پیشبرد عملیات حفاری بسیار حائز اهمیت است.

این تجهیز با توجه به فناوری بالا و پیچیدگی و استانداردهای سختگیرانه تولید، در انحصار چند کشور آمریکایی و اروپایی بوده و یک شرکت آلمانی به‌عنوان پرچمدار تولید این ابزار در دنیا شناخته می‌شود؛ این در حالی است که هم‌اکنون با استفاده از توانمندی داخلی، این ابزار ساخته شده است و ایران به‌عنوان نخستین تولیدکننده محصول در خاورمیانه و در جایگاه بالاتری از شرکت‌های خارجی پیشرفته جهان قرار می‌گیرد و سالانه از خروج حدود یک میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود.

کد خبر 452864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =