نخستین واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری رونمایی شد

همزمان با نخستین روز کاری نمایشگاه تخصصی صنعت نفت اهواز ۱۴۰۰، نخستین واحد سیار فرآورش نفت (MOT) شرکت ملی حفاری ایران رونمایی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران این واحد که در نوع خود یک کارخانه مجهز بهره‌برداری نفت تلقی می‌شود، بر چهار دستگاه تریلر نصب و جابه‌جایی آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به چاه‌های نفتی امکانپذیر است.

در آیین رونمایی از واحد سیار فرآورش نفت شرکت ملی حفاری ایران که با حضور صادق خلیلیان، استاندار خوزستان و مدیران‌عامل و ارشد شرکت‌های نفتی در استان خوزستان برگزار شد، افشین ابوالحسنی، رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت توضیح داد: با پیوستن این واحد به ناوگان خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران امکان ارائه خدمات یکپارچه تخصصی در چاه‌های نفتی به‌ویژه تعمیر چاه‌های در حال بهره‌برداری فراهم شد.

وی گفت: ساخت این واحد با توجه به درخواست مناطق نفت‌خیز جنوب و دستورعمل وزارت نفت درباره ممنوعیت سوزاندن نفت در گودال‌های سوخت، به‌منظور رعایت استانداردهای زیست‌محیطی و کنترل آلاینده‌ها و در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی و خسارت مالی ناشی از هدر رفت سرمایه ملی حسب تأکید مدیریت ارشد شرکت در دستور کار قرار گرفت و با امکانات موجود شرکت و استفاده از ظرفیت‌های سازندگان داخلی این تجهیز مهم ساخته و آماده بهره‌برداری شد.

رئیس اداره آزمایش چاه و ابزار ویژه شرکت مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران افزود: دستگاه سیار فرآورش نفت در عملیات‌های اسیدکاری به‌منظور خنثی‌سازی اثر اسید برای جلوگیری از خوردگی شیمیایی ادوات و اتصالات و به‌عنوان یکی از روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفتی مورد توجه کارفرمایان قرار دارد و در عملیات احیای چاه‌ها و بالابردن دبی تولید با استفاده از مجموعه‌های اسیدکاری و لوله‌مغزی سیار کاربرد دارد.

ابوالحسنی اظهار کرد: مجموعه واحد سیار فرآورش نفت می‌تواند گاز، آب‌ نمک و ذرات شن را از نفت خام تولیدی حاصل از فرآیندهای همزمان جداسازی و با توجه به شرایط هر چاه نفت مربوط را با حذف ذرات جامد به خطوط لوله بهره‌برداری و در نهایت واحدهای بهره‌برداری پمپاژ کند.

کد خبر 452965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =